OK, laikam arī es iemtīšu savu viedokli.
1,55m garš cilvēks var perfekti izkopt basketbola spēlēšanas principus, bet tik un tā neuzvarēs Kristapu ar 2,18m, kurš būs ieguldījis tikpat daudz darba. Ja runā par intelektuālo darbu, es ticu, ka ikviens cilvēks var lieliski iemācīties rēķināt
Šeit arī slēpjas tā fiška ka Kristapam ir faktiski iedzimts lielais augums, Kristaps vēl neko nav paspējis izdarīt, viņš jau ir kaut nedaudz, bet labāks par citiem. Lasīju reiz vienu pētījumu(neatceros vairs kur), kur tika minēts ka pietiekami lielai cilvēku daļai vienkārši nav abstraktās domāšanas. Jēdziens "iztēloties" priekš viņiem vispār nav domāts. Un tieši spēja abstrakti domāt ir tas, bez ka vienkārši nav iespējams nodarboties ar inženieru un citu tehnisko profesiju darbu(arī citu intelektuālo darbu). Pēc būtības cilvēkam var būt iedzimts viss, gan garšs augums, gan laba roku motorika, gan smadzeņu neironu uzbūve. Ja visi spētu iemācīties darīt intelektuālo darbu, tad valstī noteikti nebūtu problēmas ar kvalificētu kadru trūkumu.
Bija laiks, kad man šķita, ka, noņemot budžeta vietas humanitārajām studijām, šo jautājumu varētu atrisināt, tas liktu bērniem aizdomāties, ka tad, ja viņi vēlas studēt bez maksas, viņi cītīgāk mācīsies matemātiku un fiziku, taču, pēc nesenas sarunas ar vienu no LU profesoriem, sapratu, ka manā idejā bija milzīga kļūda. Problēma ir tieši vispārizglītojošajās skolās, kuras ir tēmētas nevis uz pamatu ielikšanu katrā jomā, bet izglītības programma ir sastādīta tā, lai bērnam par katru jomu būtu jau teju pusprofesionāls iespaids
Tie LU un RTU pasniedzēji vienmēr sūdzās ka bērni no skolām nāk uz augstskolām pilnīgi nesagatavoti, ka viņiem zināšanu ir par maz, atsevišķi "kadri"(es pat uzvārdus zinu) pat negrib mācīt studentus no nulles, saka "Jā, nekur nav rakstīts ka jūs atnākot no skolas var nezināt neko, bet jums tas ir jāzin un es jums to nemācīšu".
.
Uzskatu ka ar smagu darbu var gan sasniegt noteiktus mērķus, bet tomēr ja kādā jomā cilvēkam ir ne tikai smags darbs, bet ir komplekts "smags darbs + talants", viņš noteikti būs labāks un konkurētspējīgāks par to, kuram ir tikai smags darbs. Ir redzēti daudzi piemēri arī dzīvē ka it kā Jānis tiešām smagi strādā, bet ir Pēteris, kurš arī smagi strādā, bet viņam ir iedzimts talants. Kamēr Jānis vēl lasa literatūru un cenšas apgūt konkrēto tehnoloģiju(nav šaubu ka viņš to apgūs), tikmēr Pēteris jau ir apguvis šo tehnoloģiju un priekšnieks beigās dod labāku un "naudīgāku" darbu Pēterim, jo viņš bija talantīgāks un visu apguvis ātrāk. Tādi piemēri ka šīs te ar Jāni un Pēteri ir redzēti dzīvē ne reizi vien.