Joprojām ir speciālistu pārpalikums humanitārajās un sociālajās zinātnēs, bet trūkst inženierzinātņu, dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas profesionāļu.
Lai šo disproporciju mazinātu, steidzami ir jāiegulda gan skolēnu izglītībā, ieinteresējot viņus eksaktajās zinātnēs un dabaszinātnēs
Jaunieši inženierzinātnes neizvēlas dažādu iemeslu dēļ, bet visbiežāk – vai nu tāpēc, ka īsti nezina, ko dara inženieri
Lai aizpildītu šo izpratnes trūkumu, skolās ir jāskaidro, ko dara inženieris, – ka tā ir radoša profesija, jo inženieris rada jaunas sistēmas un produktus.
Vispārizglītojošajās skolās ir nepieciešams nopietni pievērsties eksakto zinātņu un dabaszinātņu izglītībai, pirmkārt, atsakoties no sociālo zinātņu novirziena un mācot jauniešiem fiziku un ķīmiju un, otrkārt, ieviešot obligāto eksāmenu fizikā un ķīmijā. Pretējā gadījumā liela daļa jauniešu pēc 9. klases joprojām iet vieglāko ceļu, izvēloties mācīties dabaszinības, ne konkrētus eksaktos priekšmetus
Galvenais visā ir smags un mērķtiecīgs darbs, kura rezultātu varbūt novērtēs tikai pēc laika.Te man nāk prātā Friedrich Engels slavenais darbs "Darba loma cilvēka tapšanā par pērtiķi". :D:D:D
ja kāds domā, ka matemātika ir grūta, viņam nav ne jausmas, cik sarežģīta ir dzīveMatemātika, ja kas, ir humanitāra zinātne.
Es arī humanitārais cilvēciņš pēc dabas.
Taču tukšas valsts eksāmena lapas nodošana un eksāmena zāles pamešana 5 minūtes pēc eksāmena sākuma ir tikai un vienīgi attieksmes jautājums un necieņa pret vecākiem, kuri ir apmaksājuši privātstundas, lai tikai bērnam būtu vieglāk apgūt vielu.
Bet matemātika nav nekas cits kā domāšana.
Bet matemātika nav nekas cits kā domāšana.
Un ja vēl kāda grib pateikt, ka tāds līmenis ir OK... nu, nebrīnieties, ka citas iebilst un izvēlas skarbākus izteicienus.
cilvēks, kurš, 12 gadus pavadījis kārtīgi apmeklējot matemātikas stundas, sekojot līdzi stundās notiekošajam, jautājot skolotājam/klasesbiedriem/vecākiem par nesaprotamo un galu galā, ir mēģinājis iedziļināties mācību vielā
Matemātika nav tikai teorēmas, sinusi un konusi, kā daža laba šeit minēja. Tā ir loģika, spēja risināt problēmas, meklēt visdažādākos risinājumus, sistematizēt informāciju.
Kad es mācījos vidusskolā, tad nemaz nebija iespēja nedabūt zemāk par 4 kādā no priekšmetiem, jo nemaz nevienam neļāva būt nesekmīgam, vnk gāja mācīties un pildīt mājasdarbus un labot nesekmīgā kontroldarba uzdeumus pēc stundām. Pildīja tik ilgi kamēr sanāca un viss.
Ja pareizi saprotu autoru, tad, viņaprāt, ir patiesībai atbilst situācija, ka +/- 50% vidusskolu beidzēju ir talants 3 profesijās -jurispondencē, ekonomikā un žurnālistikā? Un sabiedrībai nevajadzētu censties atrunāt viņus no šīs izvēles, bet gan grūst iekšā naudu attiecīgās studijās, neraizējoties, ka 75-85% absolventu nespēs atrast darbu šajās specialitātēs?