Varu teikt, vien no savas pieredzes. Esmu no tiem bērniem, kuriem padevās vizuālā māksla, sports un fizika, neko pat nedarot, bet matemātika un mūzika bija tīrās šausmas. Mocījos ar vienu no priekšmetiem līdz pat 9.klasei, atsēžot pēcstundās dienu no dienas, bet rezultāta nekāda. Mūzikā viss vienkārši, vai nu dzirdi notis un balsi vari noturēt, vai nedzirdi neko un dziedi, tā, ka citiem ausis sāp. Jāsaka paldies, manai burvīgajai mūzikas skolotājai, kura saprata, ka mēs tādi pāris esam klasē, tad nu kamēr, citiem jādzied, mums notis jāatskaita.Ja precīzi atskaitīja, atzīme pat bija laba, nebojājot liecību.:-) Vidusskolā palika tikai matemātika, kura bija lielākās galvassāpes kādas var būt. Knapi gala eksāmenu uzrakstīju sekmīgi un biju laimīga, ka tiku no tā murga vaļā. Līdz pienāca RSU, kurā augstākā matemātika ir obligāta. Tad, nu lūk, ar citu pasniedzēju, sarezģītākā matemātikas forma, pēc piecu gadu pilnīgas matemātikas neizmantošanas(tik cik veikalā atlikumu izrēķināt), pēkšņi man pieleca, kā tas viss strādā. Pieņemot, ka manās smadzenēs nav atvērusies kaut kāda matemātikas čakra :-D es visu savu pēkšņo "matemātikas uztveršanu" noveļu uz pasniedzējas prasmi man izskaidrot, tā, lai pielektu.
Tajā pat fizikā, kura man padevās par spīti, manai matematikai, man bija brīnumains skolotājs, ļoti stingrs, ļoti prasīgs, bet izskaidroja " iz dzīves". Un te nu rodas jautājums, kāpēc samērā līdzīgi priekšmeti vienai personai padodas tik ļoti atšķirīgi? Pati sliecos uz to, ka katrs var ar darbu un labu pasniedzēju apgūt ekzaktos priekšmetus, bet humanitārie vairāk ir kategorijā -vai nu ir talants vai nav, un tos var tikai uzlabot.