Talants vs Smags darbs

 
Reitings 3897
Reģ: 01.01.2017
Nesen lasīju vienu bla bla bla rakstu(drīzāk viedokli), kurā bija kartējā "ūdens liešana" par kvalificētu inženieru trūkumu.
Raksts:
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/arturs-zeps-ka-izaudzinat-inzenierus.d?id=49917385
Rakstā atradu dažas interesantas rindkopas:
Joprojām ir speciālistu pārpalikums humanitārajās un sociālajās zinātnēs, bet trūkst inženierzinātņu, dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas profesionāļu.
Lai šo disproporciju mazinātu, steidzami ir jāiegulda gan skolēnu izglītībā, ieinteresējot viņus eksaktajās zinātnēs un dabaszinātnēs

Jaunieši inženierzinātnes neizvēlas dažādu iemeslu dēļ, bet visbiežāk – vai nu tāpēc, ka īsti nezina, ko dara inženieri

Lai aizpildītu šo izpratnes trūkumu, skolās ir jāskaidro, ko dara inženieris, – ka tā ir radoša profesija, jo inženieris rada jaunas sistēmas un produktus.

Vispārizglītojošajās skolās ir nepieciešams nopietni pievērsties eksakto zinātņu un dabaszinātņu izglītībai, pirmkārt, atsakoties no sociālo zinātņu novirziena un mācot jauniešiem fiziku un ķīmiju un, otrkārt, ieviešot obligāto eksāmenu fizikā un ķīmijā. Pretējā gadījumā liela daļa jauniešu pēc 9. klases joprojām iet vieglāko ceļu, izvēloties mācīties dabaszinības, ne konkrētus eksaktos priekšmetus

Man vienmēr ir bijusi pārliecība ka lai kādā jomā būtu patiešām labi panākumi(nevis kaut kādi) cilvēkam ir jābūt talantam. Ja piemēram Jānis un Pēteris spēlē hokeju un trēnējās pie viena trenera, bet vēlāk Jānis aizbrauc spēlēt NHL, bet Pēteris tā arī paliek spēlēt amatieru līgā, nevienu tas neizbrīna, visi it kā saprot ka vienkārši Jānim ir talants. Tas pats stāsts ir ar skolām un skolniekiem. Ja atnākt uz jebkuru skolu un uz jebkuru skolas klasi, tad uzreiz var piefiksēt ka vieni bērni labi zīmē, citi labi dzied, kādam labi padodas tehniskās lietas, bet cits ir uz "Tu" ar skaitīšanu/matemātiku un t.t.
Izlasot minēto rakstu man bija tāds"WTF?!". Es vairs tiešām nesaprotu, kurā brīdī jēdziens "Talants" tika devalvēts un aizmirsts. Esmu kaut ko palaidis garām un mums tagad tiešām dzimst tik ģeneāli bērni, kuri var visu, kuri var apgūt visu ko un augstā līmenī sākot ar zīmēšanu S.Dalī stilā un beidzot ar programmēšanu B.Stroustrup'a līmenī?
.
Kāds ir jūsu viedoklis šajā jautājumā, tiešām ir vajadzīgs jau minētais "Talants" un bez tā nevar iztikt vai pietiks ar "Smagu darbu" un panākumi būs garantēti uz visiem 100%?
14.04.2018 22:31 |
 
Reitings 10987
Reģ: 12.07.2010
Katram ir savs talants. Man vispar ja godigi kaitina cilveki kas paarak lepojas par saviem talantiem un nostada citus zemakus. Vienam padodas sports citam muzika. Nu un tad? Man vienalga ka cits ir matematikas genijs tas nenozimee ka esi labaks pa citiem. Man ari ir dazi talanti bet pa to nelielos un nenostadu sevi augstaak kaa citus. Taa mani loti viegi var nokaitinaat
15.04.2018 00:52 |
 
Reitings 4218
Reģ: 29.01.2009
pirmkārt, šis te konkrēts viens cilvēks ir "Rīgas Tehniskās universitātes attīstības prorektors" un tas nav mazsvarīgi, jo tas nav kaut kāds kaimiņu alkoholiķis Jurka, bet viens no vadītājiem. Otrkārt, ne jau pirmo reizi un ne jau pirmo gadu es lasu šāda veida tekstus, iepriekš tādus tekstus ir "bīdījuši" citi izglītības sistēmas pārstāvji un pat izglītības ministri.
xanax
Tas tiešām nav mazsvarīgi, ka vienpusējā un uzstājīgā viedokļa, pardon, raksta autors ir RTU attīstības prorektors - tad vismaz sāk kļūt skaidrs, kāpēc viedoklis ir tikai un vienīgi eksaktajām zinātnēm un RTU par labu. :D
.
Bet, xanax, - vai tad tikai tāpēc, ka raksta autors ir liels šiška, ne podjezda zildegunis Jurka, būtu jāņem pretī ikkatrs viņa teiktais vārds bez ierunām, ko, a? :-P Jo šis lielais izglītības sistēmas šiška savā viedokļrakstā runā tikai sev un savai darbavietai par labu, bet kas man - un citiem, kas agrāk, tagad vai nākotnē saskarsies ar izglītības sistēmas (ne)kvalitāti - a kas man no tā, ka viņam samērā vienaldzīgi izglītības sistēmas trūkumi un to risinājumi kopumā, bet interesē paša sēžamvieta un krēsls, uz kura to mīksti piezemēt?
.
Katrā ziņā, man ne sevišķi simpatizē cilvēki, kas lielos amatos būdami, izmanto savu ietekmi, lai bīdītu savas vai aizkulisēs paslēpušos atsevišķu ieinteresētu personu ģēlas. :-P Podjezda zildegunis Jurka ar savu tieksmi sabīdīt kārtējo ļembastu vienos naktī - arī nē. :D
15.04.2018 01:40 |
 
Reitings 1912
Reģ: 13.05.2016
Es nesapratu pilnīgi NEKO, kā rezultātā matemātikas eksāmenā ieguvu tieši 1 punktu un treknu F līmeni (laikam par to, ka tikai uzrakstīju savu vārdu, ieskatījos lapā un precīzi 5 minūtes pēc eksāmena sākuma nodevu lapu un izgāju ārā pa durvīm, saprazdama, ka nav jēga atsēdēt 3 stundas, blenžot lapā un lasot uzdevumus, kuri man neko neizsaka)

Tas precīzi kā par mani, un man likās es tāda vienīgā :D
Vīrs arī nesaprata kā tā var būt ka vispār neko nejēdz no matemātikas, ka pat eksāmenā neko nevar ierakstīt, bet viņš ir no tiem kas saprot to matemātiku un tas padodas, laigan skolā viņš maz bija un neko nemācijās...tad no kurienes viņam tas? Laikam talants, jo darbs nu nekāds nav ieguldīts :D
Un ne viņš tāds vienīgais, kas basto skolu, neklausās stundās, bet var nokārtot visus kontroldarbus un eksāmenus pat labā līmenī....
15.04.2018 01:43 |
 
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
Vaina nav cilvēku nekvalificētībā. Daudzi, kas Nīderlandē vai Īrijā lasa tomātus, ir ne vien ar augstām izglītībām, bet arī ar augstu saprātu. Un nav brīnums. Palasiet darba sludinājumus. Tikai retajā nebūs pieprasīta 2 gadu pieredze un augstākā izglītība. Par augstāko izglītību viss jau ir skaidrs - katrs idiots, kurs privātā biznesa augstskolā iemācījies, kā pašam ar sevi tikt galā, var ar tādu skaitīties. Tālāk, kas apzīmēts ar vārdu pieredze? Tikai idiots spējīgs iedomāties, ka, lai veiktu elementāras lietas, ko var iemācīties dažās dienās vai ko daudzos gadījumos var izdomāt tāpat, vajadzīgi vismaz 2 gadi. Vai arī otrs variants - to idiotu ir pilna Latvija. Visdrīzāk - abi varianti kopā. Līdz ar to skaidra atbilde arī uz tēmas pamatjautājumu - talanta (kvalitātes) pieprasīšana tiek aizstāta ar "pieredzi" (kvantitāti).
..
Tie, kam nepadodas exaktās lietas, var pavisam neuztraukties. Viņi braukā lepnās mašīnās, un pēc viņiem ir pat liels pieprasījums. No gudriem cilvēkiem baidās, jo viņi ir bīstami. Vismaz pie Latvijas uzņēmumu īpašniekiem.
..
mums vienkārši liels % skolotāju (atvainojos mazajam % labo skolotāju) ir galīgs piiiiiiiiiii, ar sekām - lielai daļai jauniešu pilnīgi normāli priekšmeti pilnīgi pavelkamā līmenī sagādā pamatīgas grūtības.
Tu ko! Pie mums taču visi pedagogi ir ar augstākajām profesionālajām izglītībām pedagoģijā. Pie tādiem skolotājiem var tapt izglītots jebkurš bērns. :D:D:D
..
Piem., kādam var būt skaista balss un viņš centīsies kļūt par dziedātāju, bet izskatīsies ‘ne tā’, nepratīs izturēties un/vai atrast ‘pareizos’ sakarus un beigās būs spiests pievērsties kaut kam citam, lai nopelnītu iztiku. Tajā pašā laikā citam ar stipri viduvējāku balsi gadīsies satikt ‘pareizos cilvēkus’, kuri nokārtos iespējas uzstāties, sagādās atmiņā paliekošas dziesmas, noorganizēs PR kampaņu un, re, “talants” ir dzimis.
Tipisks un slavens piemērs no pirmā teikuma ir Volfgangs Amedeuss Mocarts, par kuru liekulīgā Eiropa lej grēku nožēlas asaras.
..
Te tika pieminēta programmēšana. Daudziem tā saistās ar diezgan lielām prāta spējām, taču patiesība visbiežāk ir pilnīgi pretēja. Man pazīstami 2 programmētāji, kuri no matemātikas nesajēdz pilnīgi neko. Un šī īpašība labi atspoguļojas sadzīves tehnikā, kur daudzi aparāti nefunkcionē, kā vajag. Programmētāju uzdevums visbiežāk aprobežojas ar jau gatavu procedūru ATRAŠANU, nevis RADĪŠANU. Un cilvēkam, kas radīts kaut kam augstākam, šāds darbs ir nomokošāks par grāvja rakšanu ar lāpstu (tur vismaz izkustas svaigā gaisā).
..
Man gan tā īsti nav skaidrs, kur ir pieprasījums pēc matemātiķiem, fiziķiem, ķīmiķiem, biologiem un ģeogrāfiem (ja neskaita pasniedzējus)? Un, ja reiz juristi un tie ar "augstākajām izglītībām" apveltītie "mārketinga menedžeri" (cik labi, ka ir angļu valoda, citādi nebūtu vārdu, kā tos apzīmēt) pelna lielu piķi, tad iznāk, ka tomēr pēc viņiem ir pietiekami liels pieprasījums.
15.04.2018 01:59 |
 
Reitings 1274
Reģ: 04.09.2016
Galvenais visā ir smags un mērķtiecīgs darbs, kura rezultātu varbūt novērtēs tikai pēc laika.
15.04.2018 08:58 |
 
Reitings 1180
Reģ: 03.06.2017
Vīrs arī nesaprata kā tā var būt ka vispār neko nejēdz no matemātikas, ka pat eksāmenā neko nevar ierakstīt, bet viņš ir no tiem kas saprot to matemātiku un tas padodas, laigan skolā viņš maz bija un neko nemācijās...tad no kurienes viņam tas? Laikam talants, jo darbs nu nekāds nav ieguldīts

Tas ir par mani:-DVienkārši saprotu matemātiku/fiziku/ķīmiju un viss.Neko nevaru ar to padarīt.Kaut gan skolas laikos skolotāja nespēja iedvesmot mācīties un kaut ko risināt.Kā arī nevarēja skaidri izskaidrot materiālu.Tāpēc eksāmenos un bija tie,kuri nevarēja neko atrisināt.Manuprāt,skolās galvenā problēma ir tajā,ka skolotāji stundas laikā nodarbojas tikai ar tiem,kuri kaut ko saprot.Un pie kājas tas,ka klasē ir vēl 20 cilvēki,kuriem jāieskaidro formulas/risināšanu.Galvenais jau,lai tie gudrīši būtu iemācījušies kaut ko.Un atkal rezultāts-kāds noliek eksāmenu ļoti labs un kāds neko nespēj atrisināt(t)
Joprojām ir speciālistu pārpalikums humanitārajās un sociālajās zinātnēs, bet trūkst inženierzinātņu, dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas profesionāļu.

Tagad jau skolēni grib visu un tagad.Neviens nav gatavs vasarā strādāt kaut gan tajā pašā būvlaukumā,lai gūtu pieredzi/priekšstatu par darbu.Visi uzreiz grib labi apmaksātu darbu ofisā ar visām soc.garantijām8-)Visi grib easy money:-P
15.04.2018 10:33 |
 
Reitings 75
Reģ: 03.01.2018
Tiešām , kā nevar nokārtot matemātikas eksāmenu , ja priekšā ir dota formulu lapa. Kaut kādai loģiskai domāšanai tak ir jābūt.
15.04.2018 11:08 |
 
Reitings 11162
Reģ: 28.11.2014
Talants ir kā punkts uz i , smagam darbam. Nepietiek ar talantu vien , ir jāiegulda , lai kas izdotos. Bet bez talanta ar smagu darbu arī var daudz ko sasniegt
15.04.2018 11:09 |
 
Reitings 1884
Reģ: 08.07.2013
Tās, kas raksta, ka dabūja 1p, kā pabeidzāt vidusskolu? Vai tad nebija jābūt vismaz 5%, lai eksāmenu ieskaitītu?
Es arī vidusskolā mocījos ar matemātiku, nemaz nepadevās, eksāmenā dabūju 46%, ja nemaldos. Draugam matemātika padodas bez cenšanās, viņš rezultātā dabūja virs 80% (abi vienā gadā kārtojām). Tāpēc es arī īsti nesaprotu, kā var būt tā, ka cilvēks bez garīgas attīstības traucējumiem nevar vismaz 30% dabūt, pat ja tiešām nepadodas :-|
15.04.2018 11:30 |
 
Reitings 2461
Reģ: 02.01.2010
Tāpēc es arī īsti nesaprotu, kā var būt tā, ka cilvēks bez garīgas attīstības traucējumiem nevar vismaz 30% dabūt, pat ja tiešām nepadodas

Nopietni? Nav tā kā drusku par skaļu teikts?(t) Pazīstu daudzus bez garīgās attīstības traucējumiem, kuriem matemātikā bija zem 30%. Tostarp arī gudrus cilvēkus, kuri citos priekšmetos eksāmenus nokārtoja pat ļoti labi.
Rezultāts eksāmenā ir atkarīgs no daudziem faktoriem, tostarp arī individuālās stresa noturības un normālas izgulēšanās eksāmenu laikā. Interesanti, kāpēc cilvēkiem "bez garīgās attīstības traucējumiem" nepielec tik vienkāršas lietas.
15.04.2018 12:12 |
 
Reitings 8847
Reģ: 12.04.2017
Vienu punktu dabūt - nu sorry, tās ir tiešām prāta problēmas, tiešām pat ļoti, ļoti smagas. Neviens nav tāds dulburis, lai mācoties pat testā pusi pareizi nesaviltu - jautājumi bija tie paši un tur pat reāli pamainās tikai cipari, kas kopā jāsareizina utt. Tā ir attieksme vēl - un šis cilvēks tagad vēl stāsta, ka nevajag likt atzīmes sportā un mākslā. :D A varbūt citam latviešu valoda vai tavā mīļā ģeogrāfija nu tik drausmīgi nepadodas, tas jau nekas. :D Dabūt 1 punktu, vāks, nav brīnums īstenībā, attieksme jau lec ārā komentāros, gan jau ar tādu arī tika apmeklētas stundas - iespējams neapmeklētas, nekas netika papildus jēgpilni darīts, jo tikai ar tādu attieksmi var uzrakstīt vārdu un pēc cik tur minūtēm nodot eksāmena lapu. Pat lielākie dulburi, kuri ir redzēti, kuri pat nemācījās, savilka tā, ka bija normāls procents. Nu tas nav nekas neiespējams pat kaķim. Un nekāds tur aij sajuka, aij biju noguris, aij vēl kaut kas NEVAR radīt to, ka ieiet, uzraksta vārdu un iziet. Ja ir tik slikti, tad kārto papildtermiņā ar ārsta zīmi, ja kas, ja ir tāds stress, gripa vai vēl kaut kas, ko jāārstē. Patiesībā gan attieksmi jāārstē, jo ar tādu dubultās morāles skatu nu tiešām skaidrs, kāpēc tik sūdīgs rezultāts, ja attieksme smird pēc tā paša.
Kas attiecas uz tiešo tēmu: skolēni grib visu, tagad, 10 nieku un tūlīt - tas tā nestrādās un būs priekšmeti, kur nu nebūs vidējā 10 nekad. Tieši tāpēc, ka mēs esam atšķirīgi, bet nevienā priekšmetā nav jātēlo tāds idiots, kurš cenšoties un izrādot centību, vēlmi saprast utt., nedabūs 4. Ja nu tā ir kāda no labajām skolām, kur aiz kļūdas mācās un nevelk nevienu priekšmetu, tad jā, jāiet tur, kur prasības mazākas, uz kādu specprogrammas vietu arī var iet. Bet talants ir talants, ja no mazām dienām nestrādā, nemācās, tad arī talants lēnām izkūp, jo jāsāk apgūt smagākas lietas, bet viņš vēl spēlējas smilšukastē ar a+b. Vecāks tādā gadījumā arī ir bijis akls vai vienaldzīgs un nav dabūjis pats savu bērnu uz strīpas. Bērnam ir dažādas jomas, kas padodas, ka ne tik ļoti - nav jābūt tām matemātikai, kā tagad postulē visās malās, ka nu taisīs ķīmiķus, fiziķus utt. Nekā tur nebūs, labi ja ceturtā daļa iegulda vispār kaut kādas pūles mācībās, kur nu vēl tiešām tik lielas, lai gribētu mācīties. Nevar visus bērnus iegrūst vienā jomā. Smags darbs ir lielākā daļa no panākumiem, bet ne tajās jomās, kas nepatīk. Minimumu vai pat viduvēji jā, tik tālu var tikt, bet lai tas būtu uz augstāko līmeni, nē. Mūsdienās jau grib, lai visu ieliek gatavu, ka tik pašam nekas nav jādara, tā ir lielākā problēma.
15.04.2018 12:19 |
 
Reitings 75
Reģ: 03.01.2018
Tiem , kuriem ir zem 30% neko labu tas nenorāda, ko tad viņi dara skolā , ka elementāras lietas nevar iemācīties
15.04.2018 12:20 |
 
Reitings 8847
Reģ: 12.04.2017
Un vēl pēc tam šitādai gudrelei zākāt valsti, ka tā nepareizi noteikusi, kuros priekšmetos būs eksāmeni, kuros nē, nu sorry, pati ņem un kādreiz dibenu pacel tajā skolā, lai apgūtu vairāk par vienu punktu, tā vietā visi citi vainīgi, priekšmeti briesmīgi, atzīmes briesmīgas, sistēma slikta, valdība tupa utt. Laba humora deva, vienmēr sliktā nozīmē apbrīnoju tādus kadrus.
15.04.2018 12:22 |
 
Reitings 8847
Reģ: 12.04.2017
Ā nē, pareizi, matemātika vienkārši ''nepadodas''. :D
15.04.2018 12:22 |
 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Mana pieredze ar matemātiku bija oi, cik grūta. Sākumā, kad bija jāmācās reizrēķins, nevarēju nekādīgi. Izdomāju savu veidu, kaut arī lēnāku, bet pietiekami efektīvu - piemēram, ja bija jāreizina 7x8, tad no galvas zināju, ka 7x7=49 un tad jāpieskaita vēl 6. Mazajās klasēs rēķinot pie tāfeles nekad nevarēju pati kaut ko uzrakstīt - nemaz nedodot iepēju, skolotāja vienmēr visu nolasīja priekšā un pie tāfeles izsauktajiem tas bija drīzāk diktāts, nekā rēķināšana. Vēlāk, skolu nomainot, jaunā klase bija tikuši vielā tālāk un es nesapratu vairs neko. Parāšdījāšs kosinuss, parādījās integrālis un - čuššss. Mazajai Zinai matemātikas vietā caurums galvā. Eksāmenu noliku tikai pateicoties ģeometrijai un savai telpiskai domāšanai.
Tomēr pieaugušā vecumā ar loģiku kaut kā viss ir kārtībā. Darba intervijās loģikas un matemātikas testus pildot viss ir ok. Secinājums - ne jau galva stulba, vai kā dažas te skaļi min vispār atpalicību, bet intereses, motivācijas trūkums un skolotāja faktors. Fizika arī padevās lidz vienam brīdim, ķīmija savukārt, sāka padoties no viena brīža un kā likums - šie brīži ir bijušas skolotāju maiņa.
Par tēmu - es teiktu, ka 80% smaga (vai ne tik smaga darba), 15% intereses (kas būtiski, lai darbs, vairs nešķistu smags un 5% talanta.
Kas attiecas uz piemēru par jurista talantu, talants nav mistiska īpašība pati par sevi. Talants ir īpašību kopums, kas ir fundamentāls noteiktā jomā. Mākslinieka talants nav kaut kas universāls visiem māksliniekiem. Gleznotājam būs telpiskā domāšana, krāsu izjūta, spēja projecēt, lbagāta iztēle un rokas no pareizās vietas. Tāpat arī galdniekam būs savs īpašību kopums, programmētājam vai ārstam savs.
15.04.2018 12:50 |
 
Reitings 8847
Reģ: 12.04.2017
Tā ir vienkārši vides maiņa, viss jauns, loģiski, ka daudz kas mainās. Tas, ka netiek vispār nekas pildīts, demonstratīvi nodots, manuprāt, ir attieksmes jautājums, ne tas, ka tiešām šis cilvēks nevarētu saprast. Tas arī dzīvē pierādījies un ne jau no kaut kādiem loģikas testiņiem darba vietās, kas vispār ir fufelis. No tā taču nemēra, ja tā var izteikties, zināšanas un centību, darbu. Tur ir vienkārši tādi jautājumi, cik esmu bijusi, lai atšķirtu, kuram ir šizofrēnija, nu tik lielā līmenī. Skolā tas tā nav, galva var būt visāda - ja slimība, tad kā jau teica, ārsti un mājmācība, vai kāda speciāla skola būs piemērota, bet tādām pārdrošām tekstu autorēm nu nav tur nekāda ''nepadodas un viss'' vaina, bet tikai tas, ka milzīgi negribējās un pati sev radīja pretestību apgūt pat bērnudārza līmeni.
15.04.2018 12:57 |
 
Reitings 5954
Reģ: 08.07.2013
Tās, kas neko nesajēdza matemātikā, kauns jūsu vecākiem. Viņiem jau sen bija jānoķer tas mirklis (sākumskolā?), kad nesapratāt pat elementāras lietas, un jārīkojas. Fui, fui.
Man arī nepadevās matemātika, bet es vienalga tajā mācījos uz 7. Darbs, nevis talants.
15.04.2018 13:03 |
 
10 gadi
Reitings 552
Reģ: 30.08.2010
Ja pareizi saprotu autoru, tad, viņaprāt, ir patiesībai atbilst situācija, ka +/- 50% vidusskolu beidzēju ir talants 3 profesijās -jurispondencē, ekonomikā un žurnālistikā?:) Un sabiedrībai nevajadzētu censties atrunāt viņus no šīs izvēles, bet gan grūst iekšā naudu attiecīgās studijās, neraizējoties, ka 75-85% absolventu nespēs atrast darbu šajās specialitātēs?
15.04.2018 13:06 |
 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Jā, iedošu Tev, Nerea, savas mammas telefona numuru, piezvani un nokaunini, ka viņas pavadītais laiks, mācot man reizrēķinus, ir bijis bezjēdzīgs un kauns. Fui, fui. Un tētim piezvani, kurš stundām un nedēļām noņēmās fiziku mācīdams. Kauns vienkārši. |-)
Par tukšas eksāmena lapas nodošanu arī nesaprotu. Okei, pirmajās 5 minūtēs tiešām var likties, ka priekšā ir izklāta ķīniešu ābece, varbūt pat 20 minūtes, bet tā, ka nesaprast neko, neko, neko, un lepni aizskriet... (t)
15.04.2018 13:09 |
 
Reitings 1164
Reģ: 16.09.2015
Piekrītu viedoklim par skolotāju + savu personīgo attieksmi.
Mani bērnībā matemātikas skolotājas definēja ar “cik grūta galva” uttt, bet man noveicās ar ļoti labu skolotāju vidusskolā + pati cītīgi mācījos, pildīju mājasdarbus, centos izprast, jautāju skolotājai un galu galā pabeidzu ar ļoti augstu novērtējumu. Reāli man pat beigās matemātika bija viens no mīļākajiem priekšmetiem, lai gan talants šajā jomā man nebija nekāds.
.
Man personīgi nodot eksāmenu tikai ar manu vārdu virsū būtu kauns. Es cīnītos un ieliktu sevi visu, lai kaut vai nokārtotu sekmīgi. Un godīgi? Cik atceros savu matemātikas eksāmenu..tur tiešām daži jautājumi bija no 6. klases līmeņa :-/
.
Manuprāt, viedoklis par fizikas un ķīmijas eksāmenu kā obligāto ir pārāk strikts. Vispirms vajag nodrošināt normālus skolotājus šajās jomās, censties ieinteresēt skolēnus.
15.04.2018 13:24 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits