Tu sludini cīņu ar sevi un sabiedrību.
skudrulacis, ceru, ka Ziedoni tomēr nepieskaitīji pie riktīgiem padomju laika pētniekiem un Auseklīša mafijas...Ziedoni nē.
Žēl, ka Blanša citātā nedaudz pazudis uzsvars uz to, ka pašpārvarēšana paredz sevis uzvarēšanu (nevis nevienu necenšoties uzvarēt, bet sevi cenšoties uzvarēt...), jo tikai tas norāda uz progresu. Nepiekritīšu Tavam komentāram par 4.punktu, jo nepadošanās, manuprāt, šajā kontekstā īsti nesasaucas ar materiālismu (nedvēseliskumu - kā nosauci), jo arī sevis pārvarēšana ir nepadošanās - nepadošanās bezspēcībai, apkārtējo viedoklim, kolektīvajai zemapziņai, bet tieši norāda uz progresu, arī personisko izaugsmi emocionāli un garīgi.Tu sludini cīņu ar sevi un sabiedrību. Cīņa ir vajadzīga vien tam, kurš jūtas vārgs. Vai Ukraina daudz domā par cīnīšanos pret Krieviju? Jā. Vai ASV daudz domā par cīnīšanos pret Krieviju (aizsardzības nolūkā)? Ne pārāk, jo tā viņiem ir ikdienišķa parādība, kas netraucē. Arī citiem cilvēkiem raksturīgi sludināt konfrontāciju nevietā. Vai pārliecinātam par sevi cilvēkam jācīnās ar sevi un sabiedrību? It kā nē. Censonība ir materiāla izpausme, ar tās palīdzību var panākt vienīgi materiālu efektu. Garīgas vērtības tādā veidā var panākt vienīgi ļoti virspusēji, jo garīgs progress panākams vienīgi pašplūsmā, bez konfrontācijas.
Un starp citu skudrulacis, vēl jautājums par to, ko precīzi domāji ar padomju pētneikiem, jo te daļēji varētu būt viņu lauciņš, cik atceros, tad Pliekšāns tomēr bija ļoti vērsts uz sociālisma idejām, tā, ka ja paliekam pie sociālisma nevis komunisma, līdz kuram tā arī netika, tad padomju pētniekiem varētu būt priekšrocībaPadomju laika ideologi sludināja ļoti brutālu un neiejūtīgu attieksmi pret visu, to, ka cilvēkam jābūt stipram, jāuzvar utt. Būtībā jau nekas nepareizs tur netika pateikts, bet nepareizi bija līdzekļi, kā to visu panākt, un tas, vai vispār nepieciešama jau pieminētā konfrontācija.
dažādu pētnieku atziņu apkopojumsTo Tu pareizi pateici. Izskatās pēc tādiem riktīgiem padomju laika pētniekiem un viņu pēctečiem - Auseklīša mafijas darboņiem.
turklāt šis ir pamats TIK daudzām pasakām, tas pats, kas ar neskaitāmajām sērdienītēm/ćaklītēm, kurām nez kāpēc der tikai prinči, lai būtu īsts Happy End.
Attīstot Jāņa Pliekšāna domas tālāk, rodas tāda kā pretruna. Ja cilvēks ir dvēseliski skaidrs un netiecas pēc bagātībām un visa tā, ko sabiedrībā pieņemts uzskatīt par baigi kruto, tad viņam arī pēc tām krutajām lietām nav vajadzības, šai gadījumā - princesītes. Bet viņš viņu tomēr savāca.
Runa ir kāpēc viņš to darīja 3 reizes, kāpēc ir tik svarīgi neapstāties,
dažreiz izvēlēties citādo, atšķirīgo ceļu,
saprast, kas dzīvē svarīgs,
kā nepadoties
un pašapliecināties.