Kad es augu, man nešķita, ka mani audzināja ļoti stingri, likās vienkārši uzmanīja, jo bija zināmas meitenes, kurām audzināšana bija vēl daudz stingrāka par manējo. Bet palasot vismaz šīs diskusijas pieteikumu laikam manējo var uzskatīt par stingru audzināšanu, jo nebija nekādas āras plkst.22, bet jau ap plkst.20 jābūt mājās, ļoti bieži tika zvanīts, lai kontrolētu, ka nemeloju, tika prasīti draudzeņu tel.nr. un, protams, kādreizējā klasika - zvanīt uz mājas telefoniem, lai zinātu, ka tiešām esi savās mājās, kad vecāku nav mājās, vai arī pie draudzenes vai tml. Kad vecāki aizbrauca prom, bija video sarunas Skypē. Bija sms čekošana prasot operatoriem izrakstus, nemaz nerunājot par dienasgrāmatu uzlaušanu u.tml.
Tai pat laikā bija arī uzticēšanās, piemēram, cigaretes bija brīvi pieejamas, bet vecāki zināja, ka es pati nevēlos smēķēt. Man bija ilglaicīgas, nopietnas attiecības, līdz ar ko vecāki uzticējās puisim un kopā mēs varējām nakšņot, braukāt u.tml. Arī pret vienu tuvāko draudzeni bija tāda pati attieksme - ja viņa kaut kur dodas, tad es 90% arī varu. U.tml.
Tā kā domāju, ka man tomēr bija vidusceļa audzināšana un tāda, manuprāt, arī ir vislabākā - ka jābūt kaut kādiem noteikumiem, taču jābūt arī brīvībai. Protams, mani vecāki pieļāva audzināšanas kļūdas, bet kopumā esmu viņiem pateicīga par visu. Attiecības tolaik bija gan labas, gan sliktas, bet tagad ir tikai labas.
Nedomāju, ka bērna raksturs pieaugušā dzīvē 100% atkarīgs no audzināšanas, jo mēs augām ģimenē vairāki bērni un katrs ir atšķirīgs - viens izklaidējas, otrs ir nopietns; viens tās audzināšanas laikā visu laiku meloja un bija dumpiniecisks, otrs pakļāvās, trešais pa vidu utt. Tāpat zinu reliģisku ģimeni, kur viena meita 26 gados nekad nav bijusi attiecībās, ir ticīga, nelieto alkoholu utt., bet otra guļ ar visiem un lieto smagās narkotikas. Tāpat zinu ģimenes, kur viss bija atļauts, un izauguši gan kārtīgi cilvēki, gan dīkdieņi, plānā galdiņa urbēji un topošie bezpajumtnieki.
Tāpēc mans secinājums - viss atkarīgs no paša bērna, vecākiem ir jāizjūt, kādu audzināšanas metodi būtu vislabāk pielietot..