Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Sports iesācējai

 
Reģ. 14.08.2020
Hey!
Periodiski mēģinu sadraudzēties ar sportu, bet kā nesanāk tā nesanāk.
Esmu mēģinājusi skriet, bet laikam tas nebūs mans, jo es esmu aizelsusies, beigta jau pēc nepilna 1km. Zinu, ka jāsāk pamazām, bet cik esmu mēģinājusi - kaifu neķeru.
Esmu mēģinājusi braukāt ar velosipēdu. Nu jā, labāk kā skriet, bet bieži nebraukāju, jo besī staipīt velosipēdu + vairāk par 30-40 min man nav jaudas riņķot un esmu secinājusi, ka, lai gan velo joslas attīstas, tomēr vēl ir diez gan čābīgi ar to un tas arī atgrūž.
Esmu mēģinājusi vienkārši vingrot, kas šķiet vislabākais man, jo var pielāgot treninu intensitāti, atrast dažāda ilguma, ķermeņa daļām utml., bet atkal man nekad nav padietībaa darīt regulāri. Nu nav un viss. :D un nezinu vai treniņiem ir jēga, jo parasti skatos random video youtube, ierakstot “beginners friendly workout” utml. Katru reizi kads cits video un bieži vien es nemaz to visu nevaru izpildīt, jo grūti...
Šķiet, ka tagad katra otrā mājās vingro. Pastāstiet...
1. Vai jūtat(spēks utml) un redzat izskatā uzlabojumus no mājās vingrošanas?(vai vienkārši uzlabo enerģiju un uzlādē, bet redzamu labumu nedod?)
2. No kā sākāt? Varbūt kādus tieši video, aplikācijas varat ieteikt, kur būtu vingrojumu gatavi seti un tiešām iesācējiem + bez lēkāšanas(kaimiņi dusmosies :D) un speciāls aprīkojuma?
3. Vai jūs pildījāt vienus un tos pat vingrojumu setus ilgstoši?(tas ir, ir viens vingrojumu sets, jo redzrjāt youtube un to uz riņķi?) vai arī katru reizi meklējāt ko jaunu(piemēam, citai ķermeņa dalai, cita lietotāja video utml?)
4. Kā sevi motivējāt gan sportot, gan ēst veselīgi?(jo cik zināms bez uztura sportam maza jega)
5. Vai lietojat sportojot kādu specializēti uzturu, minerālus, vielas, lai labāk veiktos un vairām spēks? Piemēram, vitamīnu izotoniskei dzērieni, aminoskābes, elektrolīti, pre-workout energy shotini?
6. Cik bieži nedēļa vingrojot?

Gribētu būt sportiskā meitene, jo piesaista tāds trenēts augums, bet esmu ar sportu uz Jūs un vispār nezinu ko, kā labāk darît :D
15.07.2021 02:38 | Saite
 
Reģ. 09.01.2015
Esmu mēģinājusi skriet, bet laikam tas nebūs mans, jo es esmu aizelsusies, beigta jau pēc nepilna 1km.

Tad jau tev ir nepareiz temps-pārāk ātri skrien. Sākumā vispār ir jātipina(ļoti ātri jāiet) un pamazām temps jāaudzē. Vēl var skriet intervālskrējienu. Ko pat iesaka iesācējiem.
Atbildot uz taviem vairākiem jautājumiem-
Pati uz doto brīdi eju uz sporta zāli, jo plašākas iespējas inventāram un visi vingrojumi sarakstīti uz tāfeles.
Tad, kad zāles bija ciet mums sūtīja katru dienu treniņus, pildīju tos mājās,bija izveidojusies sava veida rutīna, ka no rīta pavingroju un turpināju strādāt, man ļoti patika, savādāks fīlings. Rezultāti protams arī bija. Pati esmu arī mēģinājusi https://nfit.training/ tur ir vingrojumu plāni gan pavisam iecācējiem, gan jau tādiem, kas aktīvi vingro.
Vispār man Nika ir ļoti sakārtojusi galvu un domāšanu, tādēļ arī uzturā dzīvoju pēc viņas principiem, nevajag nekādu atsevišķu motivāciju.
Atsevišķi nekādus pulverus, vitamīnus nelietoju.
Vismaz 3x nedēļā trenējos, dienās, kad nav treniņu, tad paskrienu vai eju garās pastaigās.
15.07.2021 07:45 | Saite
 
Reģ. 20.07.2013
Mans sports ir pastaigas/ iešana. Garās pastaigas nekad nav bijusi sveša lieta + palīdz Kristīnes Beitikas izaicinājums katru dienu 10k soļi. ( tas gan nav daudz, bet iesākumam der kā motivācija)
Skriet man arī nepatīk, nesanāk.
15.07.2021 10:08 | Saite
 
Reģ. 09.11.2009
Tās ir pilnīgi normālas iesācēja sajūtas. Esmu tam dzīvē gājusi vairākkārt cauri. Ir labi saprast kāpēc tu sporto, ar kādu mērķi, ko tas Tev nozīmē. Lai arī jebkāda veida kustības nāk tikai par labu, bet ir šausmīgi grūti disciplinēt sevi kaut kam, ko dari aiz ''sportot tas ir labi labi, visi sporto, es ar gribu'' utml.
Tas, kas man ļoti palīdz pieturēties pie režīma ir nolikt sev apkārt info par fitnesu, sportu, kustību utt. Respektīvi - es soc. tīklos piesekoju ļoti daudz fitnesistēm, sievietēm, kuras jogo, liek treniņus utt. Tas palīdz tā, ka visu laiku redzi cilvēkus, kuri sporto, redzi, cik labi izskatās, kāda viņu ikdiena, ka arī citreiz viņiem ir struggle un nākas saņemties. Citreiz pat ieraugu kādai ļoti skaistu active wear, nopērku sev un skaistā sporta apģērbā ir foršāk sportot :D Tu noķer to feelingu no citām, sports integrējas Tavā ikdienā vairāk veidos kā tikai fiziska darbība. Tas ir ieteikums no manas puses, kas ļoti palīdz, un ne tikai ar sportošanu, man strādā ar jebko, ko vēlos ieviest savā ikdienā. Tas ko vēl iesaku - būt pacietīgai un iecietīgai pret sevi. Nejūties slikti, ja kaut kas nesanāk vai kaut ko darot jūties neērti, tas ir pilnīgi normāli! Toties piekopjot to regulāri, būs tā viena diena, kurā būs tik labs treniņš, kuru izpildīsi kā pro un tā būs fantastiska sajūta! :)
Atbildot uz jautājumiem:
1. Jā. Bet ir ļoti jāseko līdzi tam ko dari, jādara regulāri, pareizie vingrojumi savam mērķim un jāceļ latiņa.
2. Sāku pati no sevis :D Darīju ko zināju. Ļoti patīk IG un Youtube MadFit un Pamela reif. Ļoti labi un daudz, dažādu treniņu. ir pat speciāli pielāgoti - neighbour friendly saucās, kur nav lēkāšana. Vienīgais mīnuss, kad sāku, daži beginners īsti nejutās kā beginners... Bet tas varbūt tikai man.
3. Meklēju ko citu. Bija workouti, kuri ļoti patika, tos biežāk un ik pa laikam ko jaunu.
4. Augšā minēju. Tas gan pat sportošanu, gan ēšanu.
5. Nē, nelietoju. Tikai piedomāju, ko apēdu pirms un pēc treniņa.
6. 4-6 dienas. Kā kurā nedēļā.
15.07.2021 10:08 | Saite
 
 
Reģ. 24.05.2019
Man ar pašdarbību sportā nodarboties ir ļoti grūti. Man vajag režīmu, vislabāk ja kāds blakus stāv ar "pātagu". Man der grupu nodarbības, vislabāk protams individuālās.
Ja ir iespēja ar sportu nodarboties tikai mājās, tad ir baigi jārokas cauri tiem treniņiem, tiešām jāpieseko kādam, kurš saprot, ko dara. Kaut vai online kursa nopirkšana pamatīgi atvieglotu šīs meklēšanas mokas. Skolas laikā pildīju visādus izaicinājumus, kur katru dienu jāpaaugstina slodze noteiktai ķermeņa daļai. Šādi beigās varēju izpildīt simtiem presīšu un nejutu nekādu nogurumu.
Sākot skriet, labāk dabūt sev kādu pulsa mērītāju, lai nepārsniedz ieteicamo pulsu un neaizelsies.
Bez lēkāšanas un kardio slodzes, ko var pildīt mājās bez speciāla aprīkojuma, ir joga, pilates, verve, body&mind, stretching (ar to gan uzmanīgi) utml nodarbības. Ar tām var sākt un arī turpināt pāris reizes nedēļā, mijot ar aktīviem sporta veidiem, kas sagādā prieku. Var pamēģināt grupu sporta veidus, piemēram tagad lielisks laiks pludmales volejbolam, ūdens sporta veidiem.
Ar divriteni patīk braukt pa skaistām takām, pilsētas stress nav man.
Lietot kaut ko papildus "enerģijai" uz savu galvu arī nevajadzētu. Visādi stimulanti var pamodināt dusošas slimības. Vitamīnu dzērieni ir naudas izmešana uz cukurūdeni, labāk tad palietot kompleksos vitamīnus. Elektrolīti ir sāļi, ko satur praktiski visas pārtikas grupas, - piena produkti (kalcijs), zaļumi, pākšaugi, graudaugi, gaļa, zivis, rieksti, banāni, bietes, kartupeļi utt utml (magnijs un kālijs) un protams sāls (nātrijs). Pre-workout shotus vispār nekomentēšu, rezultātiem treniņā ir jābūt dzīves mērķim, lai lietotu tos.
15.07.2021 12:06 | Saite
 
Reģ. 15.07.2021
1. Jā, noteikti! Jūtu enerģiju daudz, pārliecību par sevi un noteikti arī ķermeņa aprises samazinās.
2. Ļoti, ļoti iesaku daudz staigāt, iespēju robežās. Staigāšana samazina kortizola (stresa hormona) līmeni ķermenī, locītavām draudzīgi. Es atceros laiku, kad dienā gāju 20 tūkst. soļu plus paskrēju kādu dienu - kājas bija tiik smukas un svars kusa!
https://www.youtube.com/watch?v=yL_dE81O_mw
https://www.youtube.com/watch?v=p-i-WIJM4CI
https://www.youtube.com/watch?v=vJS9a1mpYGw
Iesaku divas youtuberes. Tā Lucy ir fenomenāla! Ķermeņa aprises mainās, pildot nedēļu to drop a dress size vai lower belly (vēders kūst).
Growwithjo arī ļoti laba! Viņai to walking video ir, nav jālēkā un kalorijas kūst!
3. Miksēju video - vienu dienu, piemēram, drop a dress size, tad lower belly fat, tad rokām+back fat, tad kājām. Vai arī to walking kādu dienu.
4. Sportojot negribās ēst saldumus un draņķus.. Vienkārši negribās. Ja apēdu, tad nejūtos labi pēc tam - gan fiziski, gan morāli. Arī alkoholu negribās.
5. Nē, neuzskatu par nepieciešamu. Bez tā noteikti var iztikt.
6.Cenšos 5-6x nedēļā, bet noteikti pietiek arī ar 2-3x, galvenais ir kustēties.
15.07.2021 13:00 | Saite
 
Reģ. 13.05.2021
Saprotu kā jūties un tas ir pilnīgi normāli. Arī es vairākkārt sāku, atmetu ar roku un no jauna sāku.
Vislabāk, manuprāt, ir nopirkt kādu treniņu kursu, pildīt to regulāri, atskaitīties trenerim un tad nenošausi greizi ar vingrojumiem un nauda būs ''jāatstrādā''.
Ja ir gana daudz motivācijas un pašdisciplīnas vari vingrot pati.
1. Trenējos tikai mēnesi(katru dienu, pašai neticās, bet treniņi nav ārkārtīgi smagi) un jā, jūtu, ka esmu slaidāka un patīku labāk sev. :) Es netrenēju konkrētu ķermeņa daļu, trenējos kopumā, šodien noslēdzu 30 dienu full body treniņu programmu. Mans galvenais ieguvums ir tāds, ka vairāk negribas draņķus ēst - tagad vairāk roka nestiepjas pēc saldējuma, čipsiem, konfektēm. Ja sagribās ļoti, tad man ir ''veselīgie našķi'' - kvinojas čipsi, tru fit veikalā proteīna batoniņi utml. Attiecīgi sakārtojās ēdienkarte, enerģija parādījās un jūtos labāk ķermenī.
Nākamai treniņi būs vēdera nodzīšanai un dupsim, redzēs vai būs rezultāti
2. Es daudz ko izmēģināju. Sākumā kādus 10 dažādus iesācēju treniņus, bet nu, man bija ļoti smagi. 10 min treniņš un jau pēc 4 min es mirstu, nebija motivācijas turpināt, bet tad atradu youtube @TheFitGrit. Viņas 30 dienu treniņu iesācējiem mierīgi pievarēju un katru dienu pat gribējās vingrot, jo beidzot varēju visu izpildīt līdz galam
3. Es cenšos dažādot treniņus, tāpēc man patīk, ja var atrast jau uz mēnesi, piemēram, gatavu treniņu setu, nevis katru reizi kko googlēt
4. Mana motivācija ir, ka man sanāk un varu izpildīt. Jau teicu, ka sāku ar @TheFitGrit treniņiem iesācējiem. Izpildīju visu treniņu vienu, otru dienu un bija azarts. :) Galvenais atrast tādus vingrojumus, kurus vari un tādā tempā pildīt kādā tev ērti, lai treniņš ir bauda.
Uzturs jau minēju, ka sakārtojās līdz ar sportu
5. Nelietoju specializēto uzturu. Reizēm apēdu proteīna batoniņu kā snack, bet tas tāpēc, ka tas veselīgāks - daudz mazak cukura. Vitamīnu ūdeņi man kaut kā negaršo, tos nedzeru. Pre-workout šotiņus esmu dzērusi, bet drīzāk pirms darba, mācībām, lai neaizmigt. Man tie vairāk dod enerģiju nekā enerģijas dzērieni veikalos.
6. Trenējos mēnesi no vietas, katru dienu. Tagad vairs tā netrenēšos, jo, lai gan patika, bet bija pagrūti. Plānoju trenēties 3-4x nedēļā
15.07.2021 15:12 | Saite
 
Reģ. 27.01.2021
1. Jā.
2. Patīk Rebecca Louise (youtube) - pozitīva un vienmēr smaidīga, video runā tā, it kā tiešām būtu sajūta, ka mani redz, haha
3. Parasti pildu kādu laiku vienus un tos pašus video, līdz apnīk (paliek pārāk viegli).
4. Mana motivācija ir doma - kamēr es esmu jauna, ir jāizmanto iespēja izskatīties tik labi, cik vien labi varu, kamēr nav jāuztraucās par grumbām u. c. novecošanas pazīmēm. Un no našķiem palīdz atteikties doma, ka, piemēram, saldējuma apēšana tāds 5 minūšu prieciņš, bet spogulī skatoties var priecāties kaut visu dienu - kas tad ir labāk?
5. Nē.
6. 2-3 reizes nedēļā + daudz staigāju kājām visas dienas.
15.07.2021 15:41 | Saite
 
Reģ. 30.09.2013
1. Mājas apstākļos trenējoties var iegūt gan spēku, gan uzlabot izskatu utt... galvenais ir lietas darīt pareizi un regulāri
2. Pareizi un max efektīvi būtu sākt ar privātā trenera noalgošanu lai pastāv klāt pāris pirmos treniņus kamēr apgūsti tehniku un saproti kas ir kas un kād''el ... + sastāda turpmāko treniņa plānu ja vingrosi individuāli.. ja vajadzīgs arī uztura plānu. Iesācējiem līdz zināmai robežai pilnībā pietiek ar paklājiņu, fiotnesa bumbu un hantelēm (vēlams kur maina svaru) .. tas viss kopā izmaksātu nepilnus 100 eur
3. Te jau atgriežos pie otrā jautājuma.. treneris Tev visu iemācūtu un pastāstītu.
4. Vislabākā motivācija ir paša redzamie rezultāti .. bet tie max ātri iespējami t8ikai ja lietas dara pareizi.. un tam nepieciešams kompotemts treneris
5. Bez tiem var arī iztikt.. visupirms jādom'a par uztura sakārtošanu pirms domā par uztura bagātinātājiem.... pie nepareiza uztura sie bagātinātāji neko nedoss.. tikai iztērēta nauda
6. tas atklarigs ka sakarto treninu.. kadi merki.. utt... ir cilveki kuri trenejas pa 1,5h 3-4x nedelja un ir clveki kuri trenejas burtiski katr dienu bet 40min..
18.07.2021 18:20 | Saite
 
Reģ. 03.09.2020
Kā saprast? “Gribētu būt sportiskā meitene, jo piesaista tāds trenēts augums, bet esmu ar sportu uz Jūs un vispār nezinu ko, kā labāk darît”
Vai nu Tu kaut ko ļoti gribi un meklē veidus kā to panākt, vai arī izdomā visādus iemeslus, kāpēc tie veidi Tev neder. Neviena sportiskā meitene tāda nav piedzimusi, tāpēc gribēt trenētu augumu bez trenēšanās var tikai Disney multfilmu varones. Reālā dzīvē, lai tiktu pie trenēta auguma, tas augums ir arī jātrenē, un, jo vairāk trenēsi, jo trenētāks tas arī būs! Viss ir tieši tik vienkārši!
18.07.2021 19:38 | Saite
 
Reģ. 19.12.2011
Hey, pilnībā saprotu Tevi.
Es sākot nesen sportot, gāju uz zāli, taisīju 12,3,30 workout un myfitness arī ir foršas nodarbības iesācējiem, lai vienkārši pierastu kustēties un iemācītos mīlēt kustību. Man patīk verve un pilates.
18.07.2021 20:27 | Saite
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Emojis are from "Twemoji" by Twitter - Graphics are licensed under CC-BY 4.0 Open Source.