Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Skriešana vs. Ātra iešana

 
Atsaucoties uz tēmu - Skriešana, tad nu domāju ko sakiet par ātru iešanu.? Apmēram 5km + 5km vakarā . Mēģinu it kā skriet , bet pagaidām tas padodas ļoti grūti. Nesen kur lasiju ka ātra iešana ir pat labāka nekā lēna skriešana, vai tā ir. Ko domājat jūs un vai piekopjat šo ātro iešanu kā sportošanu?
19.05.2019 12:50 | Saite
 
Up
19.05.2019 21:30 | Saite
 
Tieši ātra soļošana vakaros 1h garumā pāris gadus atpakaļ man palīdzēja nomest ap 8kg, noskriet es varētu, labi ja 1min bez apstājas, aptuveni pēc 2 nedēļām man jau nepietika vienkārši ar soļošanu, ķermenis pats pieprasīja lielāku slodzīti, un man par brīnumu, es mierīgā tempā varēju noskriet līdz pat 10 min, pēc mēneša mainījās dzīves apstākļi un atmetu visam ar roku, bet pašlaik plānoju atsākt.
Protams arī sekoju līdzi ēšanas paradumiem, bet neieciklējos, rezultāti un pašsajūta pēc sportošanas pati par sevi iedvesmoja nepieēsties un nemaz negribējās, tikai stipri slāpa pēc paša treniņa.
Es domāju, ka skriešana vairāk der jau pietiekami trenētiem cilvēkiem, nevis iesācējiem, vairāk par sāpēm un sliktu omu tā neko nedos, jāsāk pa drusciņai un vadoties pēc sajūtām, palielināt slodzi.
19.05.2019 22:49 | Saite
 
Ja skriešana nesagādā nekādu prieku, tad drīz tiks atmesta. Tad jau labāk iet, lai vismaz kāda kustība. Skriešana dod intensīvāku slodzi, iešana toties ir draudzīgāka locītavām.
19.05.2019 22:53 | Saite
 
 
Nav jau tā, ka galīgi skriešana nesagādā prieku, beigās ir tās foršās sajūtas par padarīto, bet šķiet k mēģinu priekš sākuma izspiest no sevis pārāk daudz, jo no 5 km noskrienu sākumu cik vien varu līdz spēku izsīkumam un pēc tam pārejo daļu vien sanāk noiet, jo nu paskriet vairs nevaru. Pati šo rakstot sapratu savu kļūdu , šodien būs jāmēģina pa mazam skriet .
Un vakarā ātrā iešana.
Pēc ātrās iešanas arī labas sajūtas, ka neesmu nosēdējusi mājās vai izniekojusi laiku. Toties visi muskuļi jūtami.
20.05.2019 08:06 | Saite
 
Es uzskatu, ka svarīgi ir nevis skriet, vai ātri iet,bet gan pavadītais laiks slodzē. Ja ātrā tempā (patiešām ātrā) var noiet 40+ minūtes, tad tas būs vērtīgāk par skriešanu 5 minūtēm skrējiena. Ja tās 40+ minūtes vari noskriet, tad labāk skriet, nekā iet. Galvenais ir kardio slodze un ilgākā laika periodā.
Otra opcija, skriet sprintus ar atpūtām. Tad būs tā saucamie HIIT treniņi. Bet labāk jau abus miksēt.
20.05.2019 08:16 | Saite
 
Pirmkārt, tievēšanu veicina kaloriju deficīts, nevis skriešana! You can`t overrun your mouth! :) Paskataties youtubā "Суточный бег" vai "24-hour run", tur ir cilvēki ar dažādām miesasbūvēm... Ja reiz pat cilvēki ar tādu kilometrāžu mēdz būt apaļīgi, tad nu saprotiet pašas. Ir jānodrošina kaloriju deficīts, tad tā lieta aizies.
Otrkārt, tauki labāk deg (un arī sirds nostiprinās!) pie lēnajiem apgriezieniem. Netrenētam cilvēkam jau pie ātras iešanas pulss ir pāri 130.
Kāds ir mērķis. Ja vnk uzturēt sevi formā, uzskatu, ka lēns, 40 min ilgs skrējiens ir super risinājums.
21.05.2019 16:19 | Saite
 
Es personīgi mēģināju abus. Rezultāts un temps svara samazināšanas bija vienāds. 1h staigāt tik daudz laika man nebija, bet 25min aktīvā tempā skriet pietika arī pacietība. Nometu kopumā ap 15kg.
Iesaku tomēr skriet un pārvarēt grūto sākumu. Loģiski, ka nevar sākumā paskriet, jo nav fiziskais. Mēnesi max paraudāsi un aizies kā nekad un sapratīsi, ka viegli dodas. Izvēlies apavus labus!
Ps. Sākumā, kad pati gāju skriet, fiziskais bija pilnīga nulle. Nodarbojos ilgi ar to, tad atmetu, jo viss bija kārtībā. Nesen izgāju vienkārši tāpat izskriet krosu - 5km noskrēju mierīgi.
21.05.2019 19:29 | Saite
 
Vakar kopumā nogāju ātrā soļošanā ap 20km, puse no rīta (no rīta bija skriešana+ iešana) puse vakarā, šodien esmu kā izpumpēta, spēka nav , bet iešu ārā atkal ātrā iešana. Nezinu...lai skrietu man ir jājūtas enerģijas pārņemtai savādāk ākstīšanās vien būs.
+ mājās taisu pietupienus un vingroju. Liekā svara man nav, vienkārši vēlos skaistāku ķermeni pati par sevi. Pagidām nesaprotu, svars turās lai gan ēdu arī pareizi, esmu atsakusies no saldumiem, maizes. Svari rāda to pašu ciparu, bet reāli redzu ka svars krītas. Šķiet varbūt ka muskuļi iet uz kājām un tādēļ svari nekādas izmaiņas nerāda, jo ar ātro iešanu nodarbojos kādu laiku. Minimālais 5 km dienā. Parasti 10, tagad jau palielinu uz 15.
Žēl ka man nav vairāk apņēmības, citreis dusmojos uz sevi ka nevaru saņemties uz ko vairākm bet tas laikam ar laiku. 😁
22.05.2019 10:47 | Saite
 
Un starp citu, bieži vien vai ātri ejot vai skrienot man nenormāli sāp kāju lejas daļa, zem ceļgala uz leju. Tā ka nevaru. Nesaprotu no kā un vai tas ir normāli, laikam būs jāizmēģina citi apavi, jo šie nav diez ko piemēroti sportošanai....
Citreiz kad sāp ikri vai ciskas jūtu muskuļus tad saprotu, bet kad tajā vietā sāp nesaprotu..kādai vēl tā?
22.05.2019 10:50 | Saite
 
It kā apakšstilba kauls sāpētu? Ir tā bijis pēc ilgākas pauzes sportošanā, it īpaši, ja kāda iemesla dēļ apstājos un atsāku skriet. Apavu maiņa palīdzēja - bija tā kā par smagu un varbūt arī par lielu, tā kā par mazu pacēlums papēdim.
22.05.2019 11:48 | Saite
 
Powerwalking noteikti ir labāks kā skriešana, jo tieši ne jau sadedzināto kaloriju daudzums nodrošinās svara zudumu, bet gan tas cik būsi relaksēta un vai izvēlies uzturu, kas veicina tauku dedzināšanu. Skriešana rada stresu muskuļiem, prātam un locītavām. It īpaši, ja ir daudz liekā svara. Es ar sāku ar skriešanu un tad beidzu ar to, ka paiet nevarēju vispār, jo liekais svars bija tik liels, ka mani ceļi to neizturēja. Sāpes no sākuma bija zem ceļgaliem. Nākamā dienā bija mežonīgas sāpes ceļgalos un gandrīz vai vērsos pie ārstiem, kas kā zināms, parasti, veic operāciju, lai pēc tās vispār nevarētu paskriet. Tas ir kaudze izdotas naudas un sakropļots cilvēks...
Cilvēkam ir jākustās. Staigājot sanāk tā, ka nepiekūsti tik strauji un mazāk laika paliek ēšanai.
Svaru var zaudēt arī īpaši nesportojot. Sports dod tikai minimālu efektu uz tā fakta, ka muskuļi prasa mazliet vairāk uzturvielu un arī psiholoģiski sportojošs cilvēks ir disciplinētāks un izvēlas veselīgāku pārtiku.
Agrāk sekoju kalorijām, bet tagad esmu pievērsies fastingam un keto uzturam. Izsalkums pazudis un samazināts ogļhidrātu daudzums nozīmē mazāk sāpes locītavām (nerodas iekaisumi/skābums) + gaļā ir kalogēns un tauki, kas veicina locītavu veiksmīgu funkcionēšanu.
Ir arī tā, ka tauku lietošana uzturā veicina arī iekšējo tau rezervju dedzināšanu, bet samazināts tauku daudzums pakāpeniski bojā vielmaiņu.
Paaugstināts ogļhidrātu daudzums arī bremzē tauku dedzināšanu, takā pēc visa spriežot keto pieeja ēšanai ir tāds ēšanas veids, kas ir daudz tuvāks tam veidam kā cilvēkiem vajadzētu ēst.

šeit ir vesela kaudze recepšu:
https://www.dietdoctor.com/low-carb/recipes
22.05.2019 13:39 | Saite
 
Ja gribas saldusmus, tad var lietot zero cola, red chocolate un pobeda tmšo školādi, kas satur stēviju un neuzlecina insulīna līmeni pārāk augstu. Pa retam.
22.05.2019 13:45 | Saite
 
Varu arī ieteikt šādu limonādes aizstājēju - bez cukura un kalorijām:
22.05.2019 15:21 | Saite
 
Tu gribi teikt, ka dienas laikā noej 20km, ātrā tempā tas ir cik? 3.5km 1h? Respektīvi, tu dienā tērē apmēram vairāk par 5h, lai noietu no skaitu? Tiešām nav vieglāk 1h 3x nedēļā zālītē smagi pastrādāt?
Kur atrast laiku, lai 5h veltītu staigāšanai? 😁
23.05.2019 01:07 | Saite
 
20 km bija aizvakar, parasti un gandrīz katru dienu ir 10km tā man ir norma. 5km es noeju 50min.tā kā parēķinam.
Laiks man ir pietiekoši un iet man patīk (ar skriešanu savādāk) ja kas patīk tad nav problēmu to darīt gandrīz katru dienu un kur nu vēl ja tāda zālīte tuvumā nav pieejama .😜
Kad es eju nenormāli patīk daba apkārt un pabūšana ar sevi, skrienot tā nav un to nevaru izbaudīt, vismaz pagaidām. Ar laiku ceru, ka skriešana arī iepatiksies vairāk
23.05.2019 10:23 | Saite
 
vajag tikai lēnām sākt :)
man vajadzēja aptuveni pusmēnesi, lai no noskrietiem 200 metriem tiktu beidzot līdz tiem 5 kilometriem, tad sajūta ir ļoti laba, ja skrien!!!!!
Ķermenis vienkārši nav pieradis skriet, tāpēc tam jādod laiks, kad pieradīs, tad parādīsies arī visa dabas baudīšana, skrējiens saulītē (fantastiski!), skrējiens lietainā laikā (neaprakstāmi!), kā arī galvenais ir uzstādīt mazus personīgos rekordus, piemēram, šodien noskriešu par kilometru vairāk, centīšos par minūti ātrāk, lai prieks ir dubultā!'
Kā arī nevajag sevi piespiest, skrien tad, kad jūties tādā "mazā skriešanas noskaņojumā", kaut arī, ja viss ir apnicis, tad pilnīgi pietiek iziet ārā, mazliet noskriet kādus 2 kilometrus un atkal būt pasaules priekā! :)
23.05.2019 10:40 | Saite
 
Man tomēr ar iesildīšanos nesanāca nekas labs. Jo tiešām ja sāp /svilst ceļgalos vai zem tiem, tad ir problēmas. Skriešana cilvēkam ir paredzēta, lai aizbēgtu no briesmām, nevis baigi praktizēt ikdienā, tādēļ tā padarīsana sniedz stresu, bet pēcāk atslābumu, jo vairs nav jāpiepūlas, lai glābtu savu dzīvību. 😀
23.05.2019 16:31 | Saite
 
3.5km 1h?

Tā jau ir lēna pastaiga.
23.05.2019 17:07 | Saite
 
Kļudijos 5km ipa 1h, bet tā pat. Jāa šodien pat ejot ļoti sāp zem ceļiem, ( jā tā it kā apakšstilba kauls sāpētu), laikam tomēr garā iešana jāatliek līdz nebūs ērti sporta apavi nopirkti. Vienmēr domāju ka mani ir piemēroti, bet tomēr vairāk ejot vai sākot skriet jūtu, ka tieši apavu dēļ viss tiek tā piebremzēts.
Kā jūs pirms skriešanas vai sportošanas iesildieties?
23.05.2019 18:53 | Saite
 
10 min = 1km. Var arī iet 9min, bet tad jau būs atkarīgs no tā pa kurieni iet un vai priekšā nav visādi krustojumi un gaidīšanas.
Bet Tev Kikii1 vajadzētu paņemt pauzi no visa, jo sāp visdrīzāk jau no tā, ka ir gūta sava veida trauma, nevis no tā, ka staigā šādos vai tādos apavos. Soļojot nav tik svarīgi tie apavi, galvenais, lai potīti nemežģī, nav augstpapēdenes vai plakano pēdu veicinoši apavi.
Tāpat pateikšu vēlreiz, ka tāda veida traumas rodas skābā vidē.
*Vislabākais būtu ievērot nestaigāšanu uz 4nedēļām.
*apsaitē elastīgās saites ap ceļgaliem vai iegādājies speciālās uzmavas (sportsdirect)
*Nomaini diētu.
*Nepieciešams pamasēt kāju iekšstilbus un augštilbus, jo ir iespējams, ka muskuļu nevienlīdziba veicina nepareizu ceļgala gaitu un arī sapēs zem tā. https://www.youtube.com/watch?v=uLsCTc1zY2Q
*Soļošanu var nomainīt ar aukstām dušām un peldēm.
Ir arī daudz informācijas internetā, kur kā galveno iemeslu min tieši iekaisumu un skābes uzkrāšanos:
https://www.healthline.com/health/chronic-knee-pain#prevention
23.05.2019 22:39 | Saite
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Emojis are from "Twemoji" by Twitter - Graphics are licensed under CC-BY 4.0 Open Source.
vairāk

Aptauja

 
Vai forumā vajag ieviest iespēju labot savu ierakstu pēc tā publicēšanas?
  • Jā, 5 minūšu laikā
  • Jā, 10 minūšu laikā
  • Nē, nevajag
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits