Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Skriešana

 
Sveikas meitenes!
Padalieties, lūdzu, ar savu skriešanas pieredzi. Cik ilgi ar to jau nodarbojaties, cik daudz skrienat, cik bieži, kad, kāpēc utt. Varbūt kādi ieteikumi iesācējai? Līdz šim uzskatīju ka tas nu nekādīgi nav priekš manis bet pēc pāris reizēm jūtu ka tas laikam tomēr ir TIEŠI MAN!
Gribu dzirdēt jūsu pieredzi, padomus un visu, visu ko varat pateikt.
P. S. Mājās sēdošu resnīšu viedokļi nav nepieciešami. 😀
16.05.2019 19:32 | Saite
 
Es esmu iesācēja. Skrienu apmēram 15 minūtes. Man ir tik slikta izturība, ka vajag 2 paskriet un 1 minūti pastaigāt.. Kā ir ar Tevi?😊
16.05.2019 22:36 | Saite
 
Tas ir, 2 minūtes paskriet
16.05.2019 22:37 | Saite
 
Man ir nu ļoti, ļoti grūti saņemties iziet ārā, bet pats skrējiens un sajūta pēc tā, protams, ir fantastiska.
Parasti skrienu 5km, varu arī diezgan mierīgi 10km noskriet, bet tas vairs nav tā baudāmi. Skrienu kādus 4 gadus (vismaz reizi nedēļā ), bet man katru dienu ir treniņi, un tad tur iesildoties arī sanāk paskriet.
Ļoti motivē jauns sporta apģērbs, tad nu tā cenšos sevi iepriecināt + pie reizes izdaru kko lietderīgu veselībai.
Iesācējiem - galvenais labi, kvalitatīvi apavi, kā arī - turpini un pārvari slinkumiņu, jo nu baigi forša tā visa skriešana ir 😆😉😉
17.05.2019 00:52 | Saite
 
 
Viss sākās 2 gadus atpakaļ. Mans hobijs ir kūku cepšana, tad nu pa ziemu tāda maziņa riepiņa izauga un izdomāju, ka jāsāk kustēties. Vīrs man nopirka Asics skriešanas botas (labi apavi ir MUST HAVE). Tad nu sāku ar to, ka sākumā nevarēju nsokriet 2km, 3x apstājos un gāju. Centos minimums 2x nedēļā iet skriet un lēnā garā audzēt distanci. Pirmais pusmēnesis pagāja skrienot/ejot. Tad jau pēc mēneša tika noskrieti pirmie 5km bez iešanas un jau vēl pēc mēneša pirmie 10km. Pēc pirmajiem 5km audzēt distanci klāt jau ir viegli. Šogad ir mērķis noskriet 21km. Pagaidām lielākā distance 15km. Ne vienmēr skrienot ir "O jā, cik viss superīgi", "Drīzāk ir es mirstu nost un nafig man to vajag", bet pēcāk sajūta par paveikto ir baigi labā un ir prieks par izkustēšanos. Vislabākie mani laiki ir skrienot kopā ar vīru, jo tad eju ārpus savas komforta zonas, jo jāturas viņam līdzi.
Ā un tad 2017.gada beigās vīrs vārda dienā uzdāvināja Garmin skriešanas pulksteni, līdz ar to varu sekot, kurā sirds zonā skrienu.
Ir forši. Tagad mērķējot noskriet 21km, skrienu 3x nedēļā dažāda veida slodzes.
17.05.2019 09:25 | Saite
 
Man ir nedaudz cits jautājums: Ko Jūs domājat par skriešanas kaitējumu ceļiem un vai nesaskārāties ar to, ka skrienat ''nepareizi''?
17.05.2019 09:51 | Saite
 
Skriešana kā hobijs man jau ir 6 gadus, ir bijusi pamatota pauze daži mēneši, kas man bij mocības, jo kaut kas jau tur ir tai skriešana, ka ilgi nevar iztikt. Vidēji man ir 3-4 treniņi nedēļā, agrāk bija 5-6, esmu samazinājusi treniņu skaitu, jo vienkārši dzīvē tads posms.
Skrējusi esmu dažadas distances, arī pilno maratonu un vairāk. Daudzkas protams ir galvā, bet lai kaut ko paveiktu kvalitatīvu bez miršanas ir mērķtiecīgi jātrennejas, jāvelta laiks, jāseko pulsam lai ikdienas trenini nav mocibas, nedrīkst ieslīgt rutīnā, jāskrien dažādi - ātri, lēni, intervāli, kalnā, mežā, smiltīs, tas viss padara procesu interesantāku un iedarbina dažādus muskuļus, trenē sirdi, jo tas šajā procesā ir svarīgs instruments.
Es sāktu leni, neskrietu pašā dienas tveicē, piedomātu pie apģērba, apavi ir svarīgi jo tiem ir jābūt ertiem, bet ne vienmēr tie dārgākie ir piemērotākie. Es gadu gaitā esmu nonakusi pie neitrāliem apaviem, un ļoti būtisks parametrs man ir apava vieglums (svars), elastīga augšdaļa lai pirksti var brīvi kustēties. Man nav favorītfirmas bet modeļi.
17.05.2019 10:07 | Saite
 
Es skrienot piedomāju pie tā kā lieku pēdu un cenšos darīt to uz pirkstgaliem, jo tā ir anatomiski pareizi. Pati esmu ievērojusi ka tad arī ir vieglāk skriet. Agrāk kad gatavojos maratonam tad gāju uz organizētajiem pasākumiem kur stāstīja par apavu izvēli. Tur teica ka nav nepareizas skriešanas tehnikas ir jāpiemēro apavi lai netraumētu kāju un ceļus. Ja zini ka ir tendence ļoti sist papēdi pret zemi tad izvēlies apavus ar lielāku supinātoru papēža zonā. Man pašai ir tendence šķiebt potīti uz iekšējo malu un tāpēc sākumā sāpēja potītes. Nopirku apavus ar lielaku sānu atbalstu. Visvieglāk pateikt kā skrien ir to nofilmējot un tad pasaktoties atkārtojumā.
Protams ja mēŗķis ir izskriet darba dienā 3 km tad nevajag pirkt apavus pa 150 eiro. Bet no otras puses nevar zināt kā skriešana iedarbojas uz katra indivīda locītavām un tāpēc varbūt nepažēlot naudu... Kopumā par locītavu veselību ir grūti spierst jo to ietekmē tik daudzi faktori. Protams cilvēkiem ar lielu lieko svaru nevajadzētu skriet jo tad slodze un locītavām un saitēm ir daudz reiz lielāka.
17.05.2019 10:28 | Saite
 
cenšos darīt to uz pirkstgaliem, jo tā ir anatomiski pareizi.

Nezinu, nezinu... ir speciālistu ieteikumi, kas iesaka balstīties uz pēdas vidusdaļu. Un man tā sanāk organiski. Varbūt, ja skrietu ar basu kāju, būtu citādāk. Bet noteikti - nedrīkst piezemēties ar papēdi.
Apavi ērti, noteikti vismaz izmēru lielāki, nekā ikdienai - lai balstoties uz pirkstiem vēl ir kāds pusīkšķis brīvs, taču, lai skrienot necilājas aizmugurē - jāmēģina veikalā. Noteikti iesaku iegādāties arī speciālās zeķes skriešanai/maratoniem it īpaši, ja mērķis skriet virs 5 km.
Daudzmaz regulāri sāku skriet pirms gadiem 8. Sāku ar kādiem 5 km, tad diezgan ātri pārgāju uz 8 km sestdien un svētdien. Sākumā bija pasmagi un kājas brīžam sāpēja vietās, par ko pieredzējuši skrējēji brīnījās. Tad regulāri sāku skriet 10 km, taču nu jau kādu gadu esmu atgriezusies pie 5 vismaz 2x nedēļā (labāk 2x5 nekā 1x10), vairāk - retu reizi un ne pa asfaltu. Bet gadās arī noslinkot - pilnīgā nelaikā skriet piespiežos reti. Skrienu arī ziemā, taču vairos skriet stiprā vējā ar lietu/sniegu, pa apledojumu.
Negatavojos nekādām sacensībām, skrienu, lai izkustētos.
17.05.2019 12:42 | Saite
 
Kakaduu es arī nezinu, jo neesmu speciālists, bet tajā maratona sagatavošnas lekcijā stāstītja ka vispareizāk cilvēkam gan staigāt gan skriet būtu ar pēdas priekšējo daļu pa priekšu. Iztēloties man grūti kā vidus daļu var nolikt pirmo. Tad jau sanāk tāda ka stampājoša kustība?😁 īsti neizprotu
17.05.2019 13:33 | Saite
 
Es skrienu ,jau gadus trīs protams ar lielām pauzēm starpā. Sākumā noskrienu 1-2 km un tad pakapeniski palielinu slodzi. Iemesls kāpēc skrienu ir,lai turētu sevi formā,jo savu uzturu negribu un nevaru saņemties pilnībā mainīt.
17.05.2019 15:42 | Saite
 
Kopumā skrienu tā regulāri 5-7x nedēļā kādus pēdejos 7 gadus vidējā diatance šomēnes 7.89km statiski 😁 bet tā kaut kur no 6-11km atkatīgs no laikapstākļiem, laika daudzuma un manas paššajūtas.
Divi ieteikumi:
1. Tiešān labs sporta krūšturis, nežīdo
2. Mīksti un atsperīgi skriešanas apavi
Pārejais ir sekundāri, protams, ir forši ja ir skrienamie 2 in 1 šorti+leging
17.05.2019 20:32 | Saite
 
Gribu sākt skriet, taču gandrīz vienmēr pēc kardio nenormāli sāp galva, reāli visa atlikusī diena sabojāta. Varbūt kāda zin kā ar šo cīnīties?
18.05.2019 13:47 | Saite
 
Don Juan Varbūt paaugstinās asinspiediens un tas liek sāpēt galvai? Izmēri pēc treniņa.
19.05.2019 09:58 | Saite
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Emojis are from "Twemoji" by Twitter - Graphics are licensed under CC-BY 4.0 Open Source.
vairāk

Aptauja

 
Vai forumā vajag ieviest iespēju labot savu ierakstu pēc tā publicēšanas?
  • Jā, 5 minūšu laikā
  • Jā, 10 minūšu laikā
  • Nē, nevajag
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits
vairāk

Lietotāji online (1)