Skudrulacis,
Runāju par sievietēm konkrēti, jo runāju par pagātni. Ja jau autore piemin "mūsdienas", tad domāju, ka gluži ne pa ķeksi tas nav? Varbūt es kļūdos?
Un pagātnē neviens vīriešus pēc "nevainības" nevērtēja, vērtēja tikai sievietes. Tas mums tagad 21. gadsimtā (vismaz lielākajai daļai cilvēku) ir skaidrs, ka sieviete ne ar ko neatšķirās ja viņa ir vai nav nevainīga, bet tūkstošiem gadu cilveki tā nedomāja gan. Ir vietas, kur sievietēm un meitenēm ir bijis jāiet "atrādīties" un viņas ne tikai uszskatīja par nederīgām, bet arī nogalināja, ja nevarēja redzēt, ka nevainīgas (atkal, mūsdienās cilvēki vairāk saprot, ka tur "redzēt" neviens neko tāpat nevarēs, bet laiku atpakaļ pagriest un cilvēkiem to izskaidrot nevar). Ir kultūras, kur nākamaja rītā pēc kāzām jaunais vīrs palagu izrādīja visam ciemam, lai parādītu, ka jaunā sieva asiņojusi, tātad "tīra" bijusi. Nemaz nerunājot par bībeles laikiem, kad izvarotas sievietes piespieda precēties ar izvarotājiem ja gadījumā viņas nebija kliegušas pietiekoši skaļi, lai kāds dzirdētu un apturētu. Un tad vēl daudzās kultūras, kur mazas meitenītes noprecina (joprojām, starp citu) pieaugusiem, pretīgiem vīriešiem. Jābūt jaunai, nelietotai precei. Visas mūsu vēstures laikā vīriešus ir interesējusi sieviešu nevainība, bet vīriešu nevainība nav bijis faktors nekam. Gāja karos un varoja cik uziet, un neviens pirms kāzām nejautāja, vai "tīrs".
Mēs pat nerunājam te par gadsimtiem vecu vēsturi. Āzijā ir cilts, kurā sievietes, kas apprecējušās tika notetovētas, lai parādītu, ka viņas pieder kādam. Tetovēšana notika ar adatu pāri pelniem no apdezināta poda vai šķīvja, ar adatu gāja pāri katrai līnijai vairākas reizes, lai neizzūd. Tetovēja visas rokas, visas kājas. Dāmas kāzu nakti pavadīja asinīs. Otrā pasaules kara laika, kad Japānas kareivji nolaupīja sievietes un mazas meitenes no citām valstīm un veda uz Japānas bordeļiem kā seksa verdzenes, sievietes no šīs cilts pašas sevi un cita citu notetovēja, lai viņas neaiztiktu. Japānas kareivji viņas nesavāca, jo domāja, ka viņas piederēja viņu vīriem. Vēl 6 no šīm sievietēm ir dzīvas.
Es saprotu, autori tas neinteresēja, jauājums bija par mūsdienām. Bet lai saprastu ar ko tās mūsdienas atšķirās no nemūsdienām der saprast, kā tas ir bijis vēsturē. Skaisti tas nav bijis.