Es laikam piederu pie tās briesmīgās, slinkās, izlutinātās paaudzes, pie "nabaga bērniņiem", kuriem vairs neliek ne skolas telpas mazgāt, ne palodzes berzt, ne putekļus slaucīt. Nē, kādā 5.klasē rudenī lika daļai klases grābt lapas skolas teritorijā, bet tas bija kā soda mērs tiem, kurus pieķēra bastojot stundas vai pīpējot, tā kā to neskaitīšu.
Un mans viedoklis arī ir tāds, ka uz skolu dodas, lai mācītos, nevis šrubētu telpas. Ir jāiemāca elementāri sakopt savu darbavidi un aiz sevis atstāt kārtību, bet grīdu slaucīšana un mazgāšana ir apkopēju darbs un pienākums. Skolai nav jāmāca tas, kā turēt slotu, to cilvēks iemācās vai nu ģimenē, vai pats. Es gandrīz visus savus tīņu gadus biju sušķīga un ļoti slinka uz uzkopšanu, nepalīdzēja ne tas, ka mājās vienmēr valdīja tīrība un kārtība, ne tas, ka vecāki cītīgi centās ieaudzināt tieksmi uzkopt māju. Un ziniet? Nebūtu palīdzējusi arī kaut kāda obligātā klases uzkopšana skolā. Vēlme uzturēt savu dzīvesvietu tīru un kārtīgu atnāca pie manis kaut kā dabiski, kad sāku dzīvot patstāvīgi un sapratu, ka daudz patīkamāk ir uzturēties svaigā, sakārtotā mājoklī. Ārpus mājām gan mēslojusi neesmu nekad, arī savu darba vietu vienmēr uzturu kārtībā.
Cilvēkam, kas pa dzīvi ir nelabojams netīrelis, arī piespiedu klases izslaucīšana neko neiemācīs un nepalīdzēs.