Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pilsēta cilvēkiem un Brīvības iela.

 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Pārlasīju jaunāko "Pilsēta cilvēkiem" publikāciju par CSDD auditu Brīvības ielai. Lai cik sviestots nebūtu tā saturs, pievēršoties komentāru sadaļai, paliek aktuālais jautājums - velojoslai būt vai nebūt?
Vieni uzskata, ka Brīvības ielai ir jābūt kā vienai no galvenajām pilsētas autosatiksmes maģistrālēm un nekādiem veloveliņiem tur nav vietas, citi - ka vajag veidot sabiedriskā transporta joslu, velojoslu un brauktuvei katrā virzienā atstāt vienu joslu automašīnām.
Kā šķiet jums? Šoreiz tieši par Brīvības ielu.
31.08.2018 11:28 |
 
Reitings 528
Reģ: 10.08.2009
Uzskatu, ka tur nav vietas velo celiņiem un sabiedriskā transporta joslai, un viena auto josla katrā virzienā būtu ļoti slikts lēmums. Pat negribu domāt par sastrēgumiem, kādi rastos, ja tā izdarītu. Velojoslas var veidot mazākās ieliņās, kur nav tik intensīva satiksme.
31.08.2018 11:56 |
 
Reitings 139
Reģ: 08.08.2018
Domāju, ka izveidot velojoslu būtu tikai noderīgi, jo tad daļa autobraucēju atteiktos no automašīnām korķu dēļ. Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.
31.08.2018 12:01 |
 
Reitings 1983
Reģ: 13.01.2012
Es uzskatu, ka pilsētas centrā nav jābūt nekādām maģistrālēm. Pietiktu ar vienu sabiedriskā joslu,
vienu auto joslu un veloceļu un plašu ietvi ar apstādījumiem utt. Tas padarītu ielu dzīvīgāku un mājīgaku, būtu patīkamām uzturēties centrā un laika gaitā, atkal sāktu dzīvot cilvēki tur.
Eiropas lielajās pilsētās, tieši centros nav manītas maģistrāles. Ceļi ir tik plati, lai var izbraukt sabiedriskais transports. Daudz kur tikai gājēju ielas. Vecpilsētās vispār nebrauc auto.
Tā pati Brēmene pie upes kā Rīga, bet centrā liekas kā ārpus pilsētas. Gar upi parks, ceļi šauri. Bet viss tik dzīvīgs. Mazi veikali, kafejnīcas, dzīvo cilvēki. (l) Mums visi no centra mūk prom.
31.08.2018 12:12 |
 
Reitings 2520
Reģ: 30.01.2017
Man pašai nešķiet, ka tur vajag veloceliņu. Labāk tad padarīt Barona ielas celiņu par pilnvērtīgu veloceliņu, automašīnām to ļaujot šķērsot krustojumos, bet uz Brīvības ielas atstāt tikai auto, saglabājot to kā lielo mağistrāli visā garumā, nevis sākot no Teikas vai Šmerļa
31.08.2018 17:37 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
Domāju, ka izveidot velojoslu būtu tikai noderīgi, jo tad daļa autobraucēju atteiktos no automašīnām korķu dēļ. Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.

Jā, protams. Visiem patīk mīties vēsajos, tumšajos rudens vakaros pretī vētrainajiem vējiem! Un, ziemas veldzējošā vēsumā triekties cauri sniega kupenām, kurās laiski vizuļo neona gaismu stari. Kā simboliska cīņa ar dzīvi par dzīvi.
Ļoti, ļoti, ļoti vajag.
31.08.2018 17:53 |
 
Reitings 262
Reģ: 23.06.2017
Domāju, ka izveidot velojoslu būtu tikai noderīgi, jo tad daļa autobraucēju atteiktos no automašīnām korķu dēļ. Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.

Tiešām cilvēki ir tik naivi? :-D
31.08.2018 18:21 |
 
Reitings 528
Reģ: 10.08.2009
Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.

It īpaši tie, kam bērni un kas dzīvo tālu no centra :-D
Kāds jau izvēlētos citu pārvietošanās veidu, bet nu tas procents būtu ļoti mazs.
31.08.2018 18:29 |
 
Reitings 252
Reģ: 10.08.2014
Es saku, ka nevajag. Rīgā jau tā ir neatrisināta korķu problēma un velo celiņš uz Brīvības ielas to noteikti neatrisinās. Ja vasarā vēl var mēģināt izbraukāt ar velo, tad ko darīt ziemā, rudenī? Un cik daudzi velo braucēji tiešām izmanto tos velo celiņus? Kad biežāk apgrozījos uz Lāčplēša ielas, regulāri redzēju kā velo brauc pa ietvēm, pat ja blakus velo celiņš.
Nav tā, ka uz vietām, kas atrodas uz Brīvības ielas ar velo nevar nokļūt. Mani vairāk uztrauc tas, ka pat ja tu kaut kur nonāksi ar savu velosipēdu, tev to vienkārši nozags pēc tam, kad būsi noparkojies. :-)
31.08.2018 18:41 |
 
Reitings 139
Reģ: 08.08.2018
stellaglmr lasīt māki ? Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.
ja tev nepatīk velosipēds, izmanto sabiedrisko. Vai arī esi tāda caca , kurai sabiedriskā izmantošana ir zem sava goda ? :D
31.08.2018 18:47 |
 
Reitings 139
Reģ: 08.08.2018
tante ja esi tik stulba , ka nespēj saprast , ka sabiedrisko izmantotu , kam ērti , arī vecāki ar maziem bērniem , nav mana problēma .
Tavai zināšanai ne visi , kam ir mazi bērni , braukā ar auto . (t)(t)(t)
31.08.2018 18:48 |
 
Reitings 245
Reģ: 29.05.2018
ilit, nedusmo:-)
31.08.2018 18:53 |
 
Reitings 245
Reģ: 29.05.2018
liilit*
31.08.2018 18:54 |
 
Reitings 3922
Reģ: 06.03.2011
Liiilita
Jā, es esmu tieši tāda caca. Man nepatīk maksāt daudz monētiņas par pakalpojumu, kura kvalitāte ir ļoti zemā līmenī. Man no tiesas nešķiet prātīgi vadāt bērnu ar vairākiem transportiem dienā lielos mīnusos vai negaisa laikā. Tāpat mani neapmierina transportu kustības grafiks man nepieciešamajās vietās. Mani neapmierina pieturu izvietojumus un pieturas nojume, tās dizaina dēļ, nepilda nepieciešamo funkciju. Jā, es esmu tieši tāda caca, lai atļautos atstāt citiem šo burvīgo iespēju spiesties kā siļķei mucā starp, ne vienmēr jauki smaržojošiem, cilvēkiem.
Jā, es esmu arī pārāk cacīga velosipēdam lietus laikā un vispār kā caca esmu ļoti nenoturīga pret vēsu laiku. Tātad, esmu par cacīgu, lai visu cauru gadu pārvietotos ar K2. Kam vēl es esmu par cacīgu? Ā, Stulbumam.
31.08.2018 19:01 |
 
Reitings 2478
Reģ: 03.11.2016
Es izmantoju pārsvarā sabiedrisko transportu. Nu neteiktu, ka Rīgā tas būtu tik patīkams, lai daudzi tagad sāktu to izmantot. Sēdēt sastrēgumus, prātojot vai paspēs laikā. Pat braucot katru dienu vienā laikā ar vienu un to pašu transportu, vienā dienā varu aizbraukt 20 min, nākošajā 40 min. Ja vēl jābrauc ar vairākiem transportiem un pirmais kavējas, kā dēļ nokavēju nākošo, ak jel. Un vēl tas, ka no punkta A uz punktu B ar mašīnu var nokļūt 10 min. Ar saiedrisko 1,5 h, jo transports neiet "pa taisno", bet jābrauc uz centru, un tad no centra. Nu izbesī. Tā pat ievelties no rīta, vai vakarā pārpildītā sabiedriskajā, kad tālāk par durvīm netiec, un no muguras kāda dusmīga pensionāre sit ar savu somu un kliedz "kādēļ neej dziļāk?". Vai ja vēl pagadās kāds ar izcilu aromātu tā, ka tas izplatās pa visu transportu. Vai karstā laikā strīds starp diviem cilvēkiem, kuri nevar vienoties par to, vai logu vajag turēt vaļā vai ciet.
Nu es neteiktu, ka sabiedriskais ir vilinošs pārvietošanās līdzeklis. Mašīna, ar visiem sastrēgumiem, dārgiem stāvlaukumiem un vēl visas ekstras, kas rakstītos kā mīnusi auto lauciņā, neļauj balsot par labu sabiedriskajam daudzos gadījumos. Godīgi, ja man nebūtu studentu atlaides, es tiešām nezinu vai sabiedriskais būtu mana izvēle.
31.08.2018 19:03 |
 
Reitings 252
Reģ: 10.08.2014
MissMia +++
Vēl varu pieminēt to, ka pārbāztā sabiedriskajā ir diezgan liela iespēja, ka kāds tevi vēl apzags.
31.08.2018 19:15 |
 
10 gadi
Reitings 4007
Reģ: 02.01.2011
Manuprāt, brīvības iela ar vienu joslu nav laba ideja. Un es it nemaz neticu, ka tās velojoslas dēļ pēkšņi daudzi autobraucēji tā ņems un pārkāps uz velo, nu nebūs tā.
31.08.2018 19:24 |
 
Reitings 511
Reģ: 13.06.2015
Iesākumā varētu sakārtot sabiedrisko transportu tā, lai ar viņu braukt nebūtu katorga, pārskatīt maršrutus utml. Tāpat arī Rīgas sabiedriskais ir neadekvāti dārgs, man piemēram, lētāk sanāk pārvietoties ar auto nekā ar sabiedrisko, ar auto turklāt ir ātrāk. Tāpat arī pirms kaut ko tādu dara ir jāizveido Park and ride serviss, kas nozīmē, ka pilsētā iebraucot atstāj auto placī un tālāk un centru dodas ar autobusu, kuri kursē pietiekami biežos intervālos un maksā salidzinoši lēti. Esmu redzējusi kā tas strādā Rīgas lieluma pilsētā, bija OK. Protams, tiem, kuriem ja pārbrauc pusē Rīgas, lai tiktu uz darbu tas nederēs, bet, ja darbs ir centrā, un tādu nav maz, tad mierīgi atstāj auto un brauc ar autobusu. Bet nu mums jau cilvēki diezgan izlepuši un pieraduši, ka salīdzinot ar citām valstīm mums tie sastrēgumi nav tik briesmīgi, līdz ar to tuvākajā nākotnē neredzu, ka to varētu izdoties ieviest.
31.08.2018 20:42 |
 
Reitings 1983
Reģ: 13.01.2012
Ja būtu pilnvērtīgas sabiedriskā joslas, tad sabiedriskais būtu uzticams transports. Un varētu ātrāk nonākt galapunktā, nevis sēdēt sastrēgumā.
Latvijā visi pieraduši ar auto piebraukt maksimālu tuvu. Ja varētu, tad vispār veikalā labprāt iebrauktu iekšā un noiet vienu kvartālu ir pasaules gals.
Ak, jel jūs tiešām neesat bijušas Eiropas lielajās pilsētās? Neesat redzējušas, kā satiksme tiek organizēta citur un ka privātais autotransports pēc prioritātes ir pēdējā vietā?
Žēl, ka sabiedrībā tik stulbi cilvēki, kam patīk Brīvības iela un Čakene. Vēl pietam itkā jauni cilvēki, bet domā, kā standarta padomju cilvēks. Skumji, žēl Latvijas.
31.08.2018 20:50 |
 
Reitings 5726
Reģ: 27.08.2011
Domāju, ka izveidot velojoslu būtu tikai noderīgi, jo tad daļa autobraucēju atteiktos no automašīnām korķu dēļ. Vairāk sāktu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu/mopēdu.
Es uzskatu, ka pilsētas centrā nav jābūt nekādām maģistrālēm. Pietiktu ar vienu sabiedriskā joslu,
vienu auto joslu un veloceļu un plašu ietvi ar apstādījumiem utt. Tas padarītu ielu dzīvīgāku un mājīgaku, būtu patīkamām uzturēties centrā un laika gaitā, atkal sāktu dzīvot cilvēki tur.
Eiropas lielajās pilsētās, tieši centros nav manītas maģistrāles. Ceļi ir tik plati, lai var izbraukt sabiedriskais transports. Daudz kur tikai gājēju ielas.

Ar velosipēdu nevar pārvietoties visu gadu.
Esmu pret velo celiņu uz Brīvības ielas. Es uzskatu, ka nevajag samazināt iespēju braukt ar mašīnām, jo tā jau ir korķi aktuālajās pārvietošanās stundās. Gribiet, lai būtu vēl lielāki korķi, vairāk jāpavada laiku ceļā? Ļoti maza daļa atteikties no iespējas braukt ar mašīnu ,kur ir ērti ,silti, var ātrāk nokļūt no A punkta uz B, nesmird bomži, ir izdevīgāk , ja vairāki cilvēki brauc, ja jāvadā bērni no skolas uz pulciņiem vai tml.
Un kā gan ,lai nokļūst no punkta A uz B, ja centrā vispār nebūs iespējas braukt mašīnām? Braukt lielus apkārtceļus?
31.08.2018 20:57 |
 
Reitings 1983
Reģ: 13.01.2012
Tāpat arī Rīgas sabiedriskais ir neadekvāti dārgs, man piemēram, lētāk sanāk pārvietoties ar auto nekā ar sabiedrisko, ar auto turklāt ir ātrāk.

+++
Ši iemesla dēļ daudzi pārkāpj uz auto un velo.
Pirms 4 gadiem aktīvi braucu ar velo no marta līdz novembrim. Tad velosipēdistu bija krietni mazāk. Tā kā pāris gadus darbs ir 5 min no mājām, eju ar kājām. Šogad sanāca braukt pa veco ceļu uz lekcijām un 4 gadu laikā nekas nav mainījies. Refleksi atcerējās visas bedres no kurām jāizvairās un apmales kā jāapbrauc. Dīvaini, ka nekas nav taisīts un ir tikai jaunas bedres. Pa 4 gadiem pilnīgi nekādu uzlabojumu.
Rīgā vienkārši brūk kopā lēnām.
31.08.2018 20:58 |
 
Kārtot pēc: jaunākā, vecākā
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits