Skola & mācības & nākotne

 
Reitings 3
Reģ: 08.01.2018
Labs vakars!
Vēršos pēc padoma un kāda ieteikuma šajā forumā, jo es zinu, ko nākotnē vēlos darīt, toties nezinu, kādas ir nepieciešamības un labākie veidi, lai šos mērķus es varētu sasniegt. Esmu konsultējusies ar vairākām personām, bet nekādu skaidrību es par šo tēmu neesmu guvusi.
Sākšu es ar to, ka mācos devītajā klasē, un, protams, šis ir īstais laiks, lai sāktu domāt par karjeru un nākotni kopumā.
Mācos ģimnāzijā. Zinu, ka vēlos savu nākotni saistīt ar valodām - angļu un latviešu. Visticamāk tulkošanas jomā vai tamlīdzīgi.
Skola, kurā pašlaik mācos, piedāvā trīs vidusskolas novirzienus:
1) matemātika, dabaszinības un tehnika;
2) ekonomika, komerczinības;
3) vispārizglītojošā.
Es tiešām nevēlos šajā skolā mācīties, jo neviens no šiem novirzieniem mani neuzrunā. Gan daži skolotāji, gan klasesbiedri, kā arī citas paziņas, man stāsta, ka ar manu prātu es mierīgi varētu “pavilkt” matemātikas novirzienu, jo, redz, eksaktajās zinātnēs atzīmes ir izcilas, toties man šie priekšmeti nepatīk! Ar riebumu dodos uz šīm stundām.
Ekonomika un komerczinības man arī nu tiešām nav nepieciešamas.
Vispārizglītojošais novirziens skolā tiek uzskatīts par “idiņu novirzienu”. :D Lai arī cik debīli tas neizklausītos, tā tas ir. Minēts, ka pastriprināta angļu valoda, taču tās stundu skaits neatšķiras no pārējiem novirzieniem, un skolotāja arī tā pati. Uzskatu, ka šis arī nav tas, ko es vēlos, bet no šiem variantiem vislabākais.
Jau pailgu laiku esmu vēlējusies doties mācīties uz Rīgu pēc 9. klases pabeigšanas, bet nav tādu skolu, kurās pieejams angļu valodas novirziens + studentu kopmītnes. Nevaru atļauties īrēt dzīvokli.
Šeit rodas mani pirmie jautājumi. Ko man darīt? Vai ir kāda vidusskola Kurzemē, kurā ir padziļināta angļu valoda un/vai pedagoģija, un ir pieejamas kopmītnes? Piemēram, Ventspilī? (Pedagoģija nav obligāta, tikai doma ieskrēja prātā, jo vēlme ir apgūt arī to).
Es zinu arī to, ka Latvija nav valsts, kurā es vēlētos pavadīt savu dzīvi, ja nu vienīgi līdz manas pilngadības sasniegšanai šis tas nebūs mainījies.
Šeit saskaros ar nākamo problēmu. Esmu dzirdējusi, ka izglītība, kas iegūta Latvijā, Anglijā ir absolūti nederīga. Tā ir taisnība?
Es ceru, ka manu domu Jūs sapratāt. Atvainojos, ja kādā punktā izklausos dīvaini vai nesaprotami, bet es tikai cenšos rast atbildes uz maniem jautājumiem, lai kaut kā apskaidrotu savu prātu, lai varētu veikt racionālus lēmumus u.t.t. :-/
Ceru uz Jūsu sapratni un padomu! Paldies! :-)
09.01.2018 21:39 |
 
Reitings 388
Reģ: 19.12.2017
Freya, es arī tādu viedokli esmu dzirdējusi, bet īsti nevarētu tam piekrist. Piemēram, cilvēks mācās par juristu, viņam studijās pa trim gadiem bija angļu valodas terminoloģija precīzi vienu semestri. Krievu valodā - vispār nē. OK, tas sniedz ieskatu, bet, lai ar jurista izglītību sāktu tulkot (sarežģītus) juridiskos tekstus, tad tur jābūt papildus interesēm, zināšanām, iemaņām nekā tas dots juridiskajā studiju programmā. Protams, ja cilvēks tam blakus piedalās starptautiskajās izspēlēs utml, kur trenē angļu valodu, tad jā, bet tas jau ir ārpus studiju programmas.Tas pats par žurnālistiku. Piekrītu, ka bez zināšanām jomā, par kuru rakstīsi, raksts iznāks nekāds, bet ne jebkurš cilvēks ar specializēto izglītību varēs sākt rakstīt - un, iespējams, viņam pat ir talants, bet tomēr ir kaut kādas iemaņas, ko var iemācīt tieši tajā žurnālistikas programmā.
Ja cilvēks grib tulkot, rakstīt par konkrēto jomu visu laiku, jā, viņš var iet uz specializēto izglītību un tad pamācīties pāris kursus par tulkošanu /žurnālistiku, bet, ja cilvēks sevi neierobežo ar konkrēto jomu, tas domāju, ka tulku / žurnālistu studijas ir noderīgas, ne tikai diploma dēļ, bet tāpēc, ka šīs jomas nebūs tik vienkāršas, cik varētu šķist.
13.01.2018 19:25 |
 
Reitings 3521
Reģ: 25.06.2017
Manā pieredzē tie kas urbj matemātiku ir vidēji labāki par humanitārajiem visos mācību priekšmetos. Kā arī izvēloties matemātikas klasi nākotnē ir plašākas iespējas

Tas gan, bet nu loģiski, jo kaut vai tādēļ, ka mācību klimats ir cits un matemātika dod pienesumu, (kā tur krievu teiciens čujs, poņa un trešais ir daudz vairāk attīstīts līdz ar to).
v35, mašīntulkošana (vismaz pagaidām) noteikti nevar radīt tekstu, ko varētu dot tālāk - likt medijos, drukāt, tas tāpat ir jāpārstrādā, jo var atpazīt konstrukcijas, kuras ir vienkāršas, nemainās, bet valoda ir tik plaša, ka nespēj nolasīt arī kontekstu šādos gadījumos, kur nu vēl jaunvārdi, izteicieni, cita teikuma konstrukcija utt.
13.01.2018 19:41 |
 
Reitings 3521
Reģ: 25.06.2017
tulks un žurnālists ir divas liekas studiju programmas

Nevar visi būt ne tulki, ne žurnālisti, pat ja talants. Tas nav: uzskricelēju tekstu un sūtu publicētājiem vai uzskricelēju un eju ēterā, piemēram.
13.01.2018 19:44 |
 
Reitings 3665
Reģ: 23.06.2016
Piekrītu, ka bez zināšanām jomā, par kuru rakstīsi, raksts iznāks nekāds,

Cik novērots, tas netraucē ne populāro mediju žurnālistus pašus, ne arī lielāko daļu lasītāju :-D (joks, lūdzu, neuztvert personiski).
13.01.2018 19:59 |
 
Reitings 175
Reģ: 21.05.2017
Cik novērots, tas netraucē ne populāro mediju žurnālistus pašus, ne arī lielāko daļu lasītāju

Un pēc šī satraucošā notikuma viņa dzīve mainījās par 360 grādiem...
:-D:-D:-D
13.01.2018 20:09 |
 
Reitings 1263
Reģ: 10.03.2015
macaw, šodien vēl nevar. Kā būs rīt un parīt...
13.01.2018 20:16 |
 
Reitings 16391
Reģ: 09.10.2011
Es izvēlētos (savulaik arī izvēlējos) matemātiku un dabas zinības.. vidusskolā cilvēki savus nākotnes plānus mēdz pat vairākas reizes pārdomāt.. daļai no valodas novirziena klasēm uz eksāmeniem sanāca pasvīst tā iemesla dēļ :)
13.01.2018 20:53 |
 
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
Manā pieredzē tie kas urbj matemātiku ir vidēji labāki par humanitārajiem visos mācību priekšmetos. Kā arī izvēloties matemātikas klasi nākotnē ir plašākas iespējas

Tas gan, bet nu loģiski, jo kaut vai tādēļ, ka mācību klimats ir cits un matemātika dod pienesumu, (kā tur krievu teiciens čujs, poņa un trešais ir daudz vairāk attīstīts līdz ar to).

Par to matemātikas devumu runājot, šādi uzskatīt ir tas pats, kas uzskatīt, ka par homosexuālistu var kļūt savas profesijas, piem., baletdejotāja profesijas ietekmē. Jau vienreiz rakstīju, ka cilvēki parasti vai nu prot visu vai neko (vai kādu jomu, kas neprasa domāšanu). Un matemātika šai gadījumā ir tikai viena no izpausmēm. Šādas īpašības dzīves gaitā netiek iemantotas, ar tādām ir jāpiedzimst.
13.01.2018 20:54 |
 
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
Piekrītu, ka bez zināšanām jomā, par kuru rakstīsi, raksts iznāks nekāds,

Cik novērots, tas netraucē ne populāro mediju žurnālistus pašus, ne arī lielāko daļu lasītāju (joks, lūdzu, neuztvert personiski).
Mūsu novērojumi atšķiras. Par piemēru varam ņemt žurnālu "Ilustrētā zinātne", kurš nav piemērots gandrīz nevienam lasītājam, jo sarakstīts tik populāri, ka saprātīgs cilvēks no tā lielu labumu negūs, bet nesaprātīgam cilvēkam tie raksti liekas par sarežģītiem. Tieši tādus rakstus var sacerēt universāls žurnālists, kurš nav specializējies nevienā jomā.
13.01.2018 21:00 |
 
Reitings 1263
Reģ: 10.03.2015
cilvēki parasti vai nu prot visu vai neko (vai kādu jomu, kas neprasa domāšanu)

Varbūt aizej un noskaties filmu "Dotais lielums: mana māte"? Sagadīšanās pēc zinu to čali dzīvē, bet nu visu viņš neprot gan...
13.01.2018 21:00 |
 
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
v35, mans rakstītais nav jāuztver burtiski.
13.01.2018 21:02 |
 
Reitings 1263
Reģ: 10.03.2015
skudrulacis, Tu nesaprati. Tas čalis, atskaitot matemātiku, pa lielam neprot neko. Noņem viņam šo skillu, un būs pavisam bēdīgi.
13.01.2018 21:05 |
 
Reitings 3734
Reģ: 09.02.2014
Tas čalis, atskaitot matemātiku, pa lielam neprot neko. Noņem viņam šo skillu, un būs pavisam bēdīgi.
Ir dzirdēti tādi gadījumi, bet, ja tā ir, tad tas notiek ļoti reti. Bet tad jautājums: cik labi tas čalis zin to matemātiku? Tātad, cik padziļināti attiecībā pret skolas prasībām viņš zin?
13.01.2018 21:17 |
 
Reitings 4218
Reģ: 29.01.2009
Mašīntulkošana nekad neiztiks bez cilvēciskā faktora, jo valodas apguvei nepietiek ar loģisko domāšanu - vajag arī asociatīvo, intiutīvo, ko tā lūžņu kaudze dabūs varbūt tikai tad, kad tai iepūtīs dvēseli un vēl piedevām savu dvēseli tā spēs arī sajust.
.
badgalre
Tu zini iemeslus savai nepatikai pret eksakto virzienu? Tam, ka Tev tā padodas, vajadzētu būt iemeslam, lai Tu ar prieku turētu degunu matemātikas un dabaszinību grāmatā. Kāds ir iemesls, ka Tev tā tomēr tik briesmīgi riebjas?
13.01.2018 21:50 |
 
Reitings 174
Reģ: 16.04.2016
Ieteiktu mācīties vispārizglītojošajā, jo domas var mainīties par to, ko gribi šodien un ko gribēsi rīt. Pašai kādreiz vairāk vai mazāk padevās viss (izņemot sports un mūzika), tad nu arī profesijas varianti variēja no medicīnas līdz kam radošākam.
Kā arī padomā no cita aspekta - vai spētu jau tik agrā vecumā dzīvot viena no ģimenes, kā arī nepadoties liekiem kārdinājumiem, piemēram, patstāvīgām ballītēm, jo "vecāki taču nezinās, bet draugi aicina". Varbūt nemaz nav tik slikti turpināt mācības esošajā skolā. Vai arī, ja atzīmes ir labas, paskaties iespējas par stipendijām mācībām ārzemēs - ASV vēstniecība šo to piedāvā, tai skaitā apmaiņas programmu vidusskolēniem, kā arī ir citas programmas.
13.01.2018 22:35 |
 
Reitings 3521
Reģ: 25.06.2017
Ieteiktu mācīties vispārizglītojošajā, jo domas var mainīties par to, ko gribi šodien un ko gribēsi rīt.

Citas programmas absolūti neliedz mainīt domas un tikt jebkur, kur izdomā.
13.01.2018 22:51 |
 
Reitings 3521
Reģ: 25.06.2017
Neviens neliedz iet uz, piemēram, latviešu vai da jebkādas valodas olimpiādi un tur uzvarēt, ja esi no matemātikas vai ekonomikas novirziena. Visbiežāk tā arī notika. :D
13.01.2018 22:53 |
 
Reitings 79
Reģ: 11.03.2017
Svarīgākais būtībā ir iegūt vidusskolas diplomu, un tad startēt tālāk. Arī pabeidzot vispārizglītojošo, neviens neliegs stāties ekonomistos:)
Es pati vidusskolā biju matemātiķos, universitātē pabeidzu uzņēmējdarbības vadību- ekonomistus- nozarē nostrādāju gadus 3 un sapratu, ka tas nav tas ko vēlos:) Strādāju gana tālu no iegūtās specialitātes, bet ne brīdi nenožēloju izdarīto izvēli:)
13.01.2018 23:09 |
 
Reitings 388
Reģ: 19.12.2017
Macaw, kā izskatās, tad skola no skolas atšķiras, bet vairums skolās humanitārajās klasēs ir (vai bija, kaut kā seni sajūtos pēc šīs diskusijas) viens priekšmets dabaszinības, nevis atsevišķi fizika, ķīmija utml. Tāpat katrā novirzienā uz kaut ko nedaudz spiež vairāk un, iespējams, kādam tā papildus matemātikas stunda vai papildus vispār tāda priekšmeta stundas, ko nemācās citās klasēs vai mācās vienu gadu, nevis divus-trīs gadus, būs nozīmīga. Nu taču pabeidzot humanitāro cilvēks diez vai liks ķīmiju, ja būs tam veltījis max vienu semestri. Protams, var mācīties papildus ārpus skolas. Vai cilvēks pabeidzot matemātikas klasi neliks eksāmenus franču valodā vai politikā, jo viņam vnk šo priekšmetu nebija. :D Tāpēc vispārizglītojošā klase ir labs balanss, kur ir gan fizika, ķīmija, bioloģija atsevišķi, gan visādi humanitārāki priekšmeti.
13.01.2018 23:37 |
 
Reitings 388
Reģ: 19.12.2017
A par to labo žurnālistu. :DMan ir viens autors, par kura rakstītajām grāmatām par nozari es vienmēr domāju, ka, ja nav lemts sakarīgi uzrakstīt, tad labāk nebūtu rakstījis. :D
13.01.2018 23:38 |
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties vai autorizēties, lai pievienotu atbildi!
   
vairāk  >

Aptauja

 
Vai forumā publiski vajadzētu rādīt arī negatīvos vērtējumus (īkšķis uz leju) komentāriem?
  • Jā, jāredz arī negatīvie vērtējumi
  • Nē, lai paliek redzams tikai pozitīvais vērtējums
  • Nezinu, nav viedokļa
  • Cits