Pamatskolā man bija ļoti stingrs, bet labs sporta skolotājs. Principā, uzskatu, ka es viņu pārmācīju. Trešajā klasē sporta stundā gandrīz nosmaku, jo nespēju noakriet atspoles pilnā apjomā. Man bija zīme, ka sportam jābūt "atvieglotam", to viņš neņēma vērā. Paziņoja, ka mana astma esot izdomāta. Apvienotās sporta stundas laikā, man vienīgajai lika kaut norāmot un iekļauties laikā. Visi stāvēja jau izpildījuši, bet es vēl cīnījos pae katru cm un dzirdēju tikai "vēlreiz, vēlreiz, vēlreiz" līdz pakritu un nevarēju paelpot. Pēc tam šo skolotāju mums noņēma, ielika citu. Piektajā klasē atkal viņu atgrieza kā meiteņu sporta skolotāju. Lieki piebilst, ka viņa attieksme bija kļuvusi krasi atšķirīga. Tāpat viņš spieda darīt visu, kaut minomu bija jāizpilda, bet viņš ļoti pievērsa uzmanību katram individuāli. Ja kāda nevarēja izskriet pilnu laiku, deva atelpoties izpildot, piemēram, presītes. Stāvēt malā neļāva. Nlokstundās nebija pārtraukumu. Bija forši, tikai tās labākās atmiņas.
Vidusskolā aizgāju uz citu skolu. Tas bija murgs. Meitenes neko vairāk par vieglu riksīti un staipīšanos darīt nedrīkstēja. Lai dzmede nenoslīd, mēnešreizes etc. Uzreiz aizgāju pie sava ģ.ā. un paņēmu zīmi. Neredzēju jēgu no tādas akstīšanās. Pateicu, ka ilgstoši skrienot sāk vilkt krustus un pildot presītes spiest, bloķēt muguru. Uztaisīja rtg, konstatēja izmaiņas, izrakstīja zīmi. Norīkoja fizioterapiju.
Kas attiecas uz ārpusstundas sportu - zīme to neaizliedz un nevienam nesanāk problēmas, jo skolēns tiek norīkots ārstēšanai citam ārstam, kurš tad arī atļauj vai neatļauj konkrēto sporta veidu.
Jebkurš sporta veids ārpus sporta stundas ir pavisam kas cits. Pavisam savādāk sadalīta slodze, pavisam citādi izpildāms. Un, es piekrītu, ka nav normāli likt atzīmes. Katram ir savs spēju slieksnis. Arī matemātikā vērtē pēc tekošā, bet ja tas ir nepieciešams rekomendē konsultācijas un privātskolotāju (parasti turpat skolā, kas nav dārgi - man bija 1ls par nodarbību). Ar ko tad sportā, mūzikā, mājturībā vai vizuālajā mākslā ir savādāk? Visiem viss jāizpilda? Nav tā, dzīvē tas nestrādā. Ja es uzzīmēju kaķi, bet citi saskata to kā zivi, tas nenozīmē, ka es neesmu centusies tikpat daudz kā tas, kurš uzzīmējis 7kaķus klusajā dabā. Ir jāvērtē skolēna individuālās spējas šajos priekšmetos un jāstimulē vēlme augt nevis izcilniekam jāizliek vienīgais 2, jo viņš ne velna nevar bumbiņu aizmest. Tādejādi liedzot iespēju tikt pie sarkanā diploma un stipendijas. Ne velti šajos priekšmetos nav centralizēto eksāmenu.