Wāaaw,palasot šo diskusiju,tāda sajūta ka esmu miljonāru forumā......
KĀ ATŠĶIRT ZĪMOLA PRECI NO VILTOJUMA.? nedaudz iekopēšu.....
Pat iegādājoties slavenu zīmolu preces lielveikalā vai firmas veikalā, nevari būt pārliecināts, ka preces ražotājs tik tiešām ir īstais. Kopiju kvalitāte mēdz būt tik augsta, ka pat speciālisti tās uzreiz nevar atšķirt. Agrāk rādītājs varēja būt salīdzinoši zemā cena, bet it kā kvalitatīvajai precei arī cena var būt tikpat augsta kā oriģinālam. Un tomēr – ja esi gribējis iegūt tieši zīmola preci, ļoti gribas būt pārliecinātam, ka tā nav viltota. Kā to izdarīt, aplūkosim turpmāk.
Viltojumiem ir trīs veidi: visaugstākās kvalitātes, kvalitatīvie un nekvalitatīvie.
Nekvalitatīvie viltojumi parasti tiek pārdoti tirgos par ievērojami zemākām cenām. Lielākā daļa šo preču tiek ražotas Ķīnā un citās Austrumu valstīs,Kvalitatīvie viltojumi sastopami gan interneta veikalos un izsolēs, gan veikalos. Cenas parasti nav augstas. Parasti tiek viltotas somas, pulksteņi un sporta preces.
Visaugstākās kvalitātes viltojumus var atpazīt tikai šaurs cilvēku loks – pieredzējuši eksperti, pārdevēji vai menedžeri, kā arī ilggadēji produkta cienītāji. Cenas ir gandrīz tikpat augstas vai tādas pašas kā oriģinālam, un preces pārsvarā ražo Eiropā.
“Nopirku Armani pulksteni, man iedeva pat sertifikātu. Iegāju citā veikalā, tur pateica, ka tas ir viltojums. Žēl iztērēto 150 latu, par tiem būtu varējis nopirkt 10 tādus. Guess svīteris pēc pirmās skalošanas bļodā nopluka – krāsa vienkārši notecēja.” — šādas sūdzības par pazīstamiem Latvijas veikaliem ir pamats prasībām tiesā. Outletu īpašnieku preses konferencē apsprieda šīs un citas nozares problēmas.
Puse Latvijas Versace — viltojums
Neviens nebrīnās, ka tirgū pirktais D&G peldkostīms pazaudē krāsu jau pirmajā pludmales apmeklējuma reizē. Bet veikalā nopirkts viltojums par īstas preces cenu kļūst par īpaši nepatīkamu pieredzi.
Pēc outleta THEO valdes locekļa Riharda Rubeņa vārdiem, ar viltojumiem Latvijā viņš ir sastapies personīgi:
Pats esmu redzējis veikalā džinsas, it kā Hermes. To, ka tās ir viltojums, redzēt varēja uzreiz — tās maksāja 70 latus. Jāņem vērā, ka pašas lētākās oriģinālās džinsas mazāk par 500-600 eiro nemēdz maksāt, bet līdz Latvijai tādas praktiski nekad nenonāk.
Ārpusē birka bija oriģinālā, bet iekšpusē — viltojums. Brēcoša bija arī kvalitāte — īsts zīmols nekad nepieļaus, ka kabatas būtu piešūtas šķībi. Brāķēto preci uzreiz iznīcina, nepieļaujot tās nonākšanu pat lietoto preču tirgū. Tādējādi uzreiz bija redzams, ka tas ir viltojums. Pagadījās arī Louis Vuitton somiņa, kas bija līdzīga oriģinālam, bet iekšā tai nebija īpašās birkas (tie, kuri vilto, tādiem sīkumiem nepievērš uzmanību). Redzēju arī Zegna veļu, acīmredzami viltotu. Viens no veikaliem, kurā redzēju viltojumus, jau ir aizvēries. Ceru, ka tas veicinās situācijas uzlabošanos.
Un tātad — kā atpazīt viltojumus? Pirms veikt dārgu pirkumu, Rubenis iesaka internetā ievākt informāciju par izvēlēto preci:
Tīmeklī ir pietiekami daudz informācijas par visām birkām, hologrammām un citām zīmēm, kuras ražotājs atstāj uz savas produkcijas. Latvijā ar īpašu uzmanību ir jāskatās vispirms uz pašiem dārgākajiem zīmoliem, tādiem kā Gucci, Hermes, Dior. Pie mums to aprite, var teikt, ir aizliegta. Lai tos tirgotu, ir jāiziet daudzas instances. Rezultātā Louis Vuitton somiņa, turklāt par 200 latiem — tas vienkārši nav reāli.